نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد

معرفی ۱۰ نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد

هارد دیسک یکی از مهم‌ ترین اجزای کامپیوتر و سرور شما است زیرا تمام داده ‌های تولید شده، به اشتراک گذاشته شده و ذخیره شده در سیستم را ذخیره می ‌کند. بدون وجود فضای ذخیره سازی هارد، بسیاری از عملکردهای رایانه شما موقتی می شوند زیرا نمی توانید نتیجه هیچ کاری را ذخیره کنید. با توجه به چنین حجم استفاده و الزام بر وجود آن، باید به طور منظم بررسی و حفظ سلامت هارد را در برنامه کاری گنجاند تا از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود.

تامین سلامت هارد برای حفظ کارایی مفید آن، یک کار متداوم و بی وقفه است؛ بنابراین برای نظارت بر دما، سلامت، عملکرد و سایر ویژگی های حیاتی هارد دیسک باید به یک نرم افزار بررسی سلامت هارد اعتماد کنید.

بسیاری از ما نمی دانیم چگونه سلامت هارد را به طور منظم بررسی کنیم. به منظور سهولت در انجام این کار تعدادی نرم افزار بررسی سلامت هارد  به صورت آنلاین در دسترس هستند تا از آن ها استفاده کنید.

اما بین این نرم افزارها کدام را انتخاب کنیم؟ ما در این مطلب فهرستی جامع از بهترین نرم افزارهای بررسی سلامت هارد برای ویندوز در سال ۲۰۲۳ را تهیه کرده ایم. شما می توانید هر کدام را بررسی کنید و به راحتی بهترین نرم افزار را برای رایانه خود انتخاب کنید.

بهترین نرم افزار بررسی سلامت هارد ویندوز

ابزارهای مختلفی برای بررسی سلامت هارد دیسک وجود دارند که ادعا می کنند بهترین نرم افزارهای موجود در بازار برای این کار هستند. با این حال، تنها تعداد کمی برای نظارت بر سلامت هارد دیسک در رایانه شخصی ویندوزی اختصاص داده شده است. بنابراین ما بهترین نرم افزارها را بر اساس ویژگی های آنها لیست کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنیم.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد

۱) Stellar Drive Monitor

Stellar Drive Monitor  ابزاری مناسب برای بررسی سلامت هارد دیسک است. شما می توانید از این نرم افزار برای بررسی سلامت درایوهای HDD/SSD/USB  در ویندوز ۱۱ و نسخه های قبلی آن استفاده کنید. این نرم افزار ۱۰۰٪ ایمن بوده و با رابط کاربری بی نقص به راحتی قابل استفاده است.

نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد

۲) Hard Disk Sentinel

Hard Disk Sentinel  یک ابزار مانیتورینگ HDD و SSD است که با ویندوز ۱۱ و نسخه های قبلی آن سازگار است. این نرم افزار  یک ابزار موثر برای تشخیص مشکلات هارد دیسک شما و نظارت بر درایوهای داخلی و خارجی است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۳)HDDScan و تست سلامت هارد

HDDScan  یک ابزار تشخیص خطا و عیب یابی هارد دیسک با گزینه ای برای تغییر برخی پارامترهای HDD مانند  AAM، APM  و غیره است. این ابزار برای انجام تست های سلامت منظم روی هارد دیسک شما مفید است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۴)Seagate SeaTools برای ویندوز

SeaTools 5  برای Windows یک نرم افزار جامع بررسی سلامت HDD/SSD با چندین گزینه آزمایشی مانند  Short Drive Self Test، Drive Information  و غیره است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۵)PassMark DiskCheckup

DiskCheckup  به کاربران اجازه می دهد تا به ویژگی های SMART هارد دیسک های خود با نمایش مقادیر فعلی و حدنصاب برای هر ویژگی نظارت کنند. این ابزار یک نرم افزار اختصاصی بررسی سلامت هارد دیسک برای ویندوز ۱۱ و نسخه های قبلی آن است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۶)GSmartControl

GSmartControl نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل و کنترل داده های SMART بر روی جدیدترین هارد دیسک ها و SSD ها است. این نرم افزار نه تنها به شما امکان نظارت بر داده‌های SMART را می‌دهد، بلکه به اجرای تست های ویژه برای انجام بررسی سلامت هارد دیسک نیز کمک می‌کند.

مطالب مرتبط  معرفی و دانلود 5 اپلیکیشن کاربردی هوش مصنوعی رایگان

(SMART مخفف Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology می باشد که یک قابلیت در هاردهای جدید برای اطلاع از مشکلات هارد و بررسی و کنترل آن ها است.)

نرم افزار تست سلامت هارد

۷) Western Digital DashBoard

 (WD) Western Digital DashBoardابزاری برای تجزیه و تحلیل و نظارت است که به شما کمک می کند حداکثر ظرفیت عملکرد خوب درایوهای WD را در ویندوز حفظ کنید. این نرم افزار دارای یک گزینه پاک کردن داخلی است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۸)Acronis Drive Monitor

Acronis Drive Monitor  یک ابزار مانیتورینگ هارد است. چیزی که آن را متمایز می کند، رابط کاربری بسیار ساده این نرم افزار است. بنابراین، Acronis Drive Monitor برای کاربرانی که اولین بار از آن استفاده می کنند و کسانی که به دنبال ابزاری با عملکردهای نظارتی اولیه و آسان هستند، عالی است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۹) HD Tune: نرم افزار کارآمد بررسی سلامت هارد

HD Tune یکی دیگر از نرم افزارهای کارآمد بررسی سلامت هارد دیسک در این لیست است. این نرم افزار یک نمای گرافیکی از اطلاعات داخلی و خارجی روی هارد دیسک ایجاد کرده و نمایش می دهد. HD Tune فقط در نسخه Pro موجود بوده و ارائه رایگان آن متوقف شده است.

نرم افزار تست سلامت هارد

۱۰) CrystalDiskInfo

CrystalDiskInfo یک نرم افزار تست سلامت هارد منبع باز با قابلیت های متعدد است. این نرم افزار به صورت تقریبی تمام داده های مربوط به هارد شما را فراهم می کند و می تواند به عنوان یک ابزار نظارت بر هارد بدون خطا و قابل اطمینان استفاده شود.

جمع بندی و نتیجه گیری مبحث بهترین نرم افزار تست سلامت هارد

با فهرست دقیق ابزارهای بررسی سلامت هارد در این مقاله، اکنون در موقعیتی هستید که بر اساس نیاز خود می توانید بهترین نرم افزار را انتخاب کنید. هنگامی که نرم افزار نظارت بر هارد مورد نظرتان را تهیه کردید، لازم نیست نگران نحوه اجرا و استفاده از آن ها باشید. برخی از نرم ‌افزارهای ذکر شده در لیست بالا به‌ طور خودکار در پس ‌زمینه سیستم اجرا می ‌شوند تا عملکرد، دما، سلامت و سایر ویژگی ‌های دستگاه شما را نشان دهند.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

شما کدام نرم افزار را انتخاب می کنید؟ در بخش نظرات نام آن را با ما به اشتراک بگذارید.

رفرنس ها:

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی ۱۰ نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد»

  1. بازتاب: سایت های برتر مقایسه آنلاین لپ تاپ - به همراه راهنمای خرید

  2. بازتاب: چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟ - سخت افزار سازان رسام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789