افشای تصاویر و ویژگی‌های وان پلاس ۶T پیش از رونمایی

کمتر از یک هفته تا رونمایی از وان پلاس ۶T فاصله داریم اما این موضوع باعث نشده تا افشاگر‌ معروف «Ishan Agrawal» دست از رونمایی پیش از موعد درباره‌ی تلفن هوشمند بردارد.

همانطور که از توییت آگراوال پیداست، اصلی ترین تفاوت وان پلاس ۶T و وان پلاس ۶ نمایشگر آن است. اگر این مشخصات اعلام شده حقیقت داشته باشد، تفاوت دیگر در زمینه‌ی وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است.

وان پلاس ۶T از نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ استفاده می‌کند که کمی با نمایشگر ۶.۲۸ اینجی وان پلاس ۶ که از رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ بهره‌مند شده بود متفاوت است.

OnePlus 6T
Display ۶٫۴-inch
۲,۳۴۰ x 1,080 resolution
۱۹٫۵:۹ screen ratio
SoC Qualcomm Snapdragon 845
Octa-core
GPU Adreno 630
RAM ۸GB (Possibly also 6GB)
Storage ۱۲۸GB (Possibly also 64GB and 256GB)
Cameras Rear cameras
Main: 16MP, f/1.7 aperture
Secondary: 20MP, f/1.7 aperture
Video: 2160p 60fpsFront cameras
Main: 20MP, f/1.7 aperture
Audio USB Type-C
No headphone jack
Battery ۳,۷۰۰mAh battery
Non-removable
Dash Charge (5V 4A)
IP rating N/A
Sensors In-display fingerprint sensor
Accelerometer
Gyroscope
Proximity
Ambient Light
Electronic Compass
Barometer
Network GSM, HSPA, LTE
Connectivity Bluetooth
NFC
GPS
WLAN
SIM Nano-SIM
Software Android 9.0 Pie
Dimensions and weight ۱۵۷٫۵ x 74.9 x 8.2mm
۱۸۰g

دیگر تفاوت قابل توجه در این بین وجود لنز ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در این تلفن هوشمند به شمار می‌رود. به جای نگه داشتن سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی لنز f/2.0 که قبلا شاهدش بودیم، وان پلاس از لنز ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی خود استفاده کرده که از گشودگی دیافراگم f/1.7‌ بهره‌مند شده است. البته در پنل پشتی به نظر می‌رسد شرکت چینی ترجیح داده از همان ترکیب قبلی استفاده کند: یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی در کنار یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی.

از لحاظ قطعات داخلی این تلفن شباهت‌های بیشتری با مدل پیشین خود وان پلاس ۶ دارد. این تلفن هوشمند از CPU اسنپدراگون ۸۴۵ و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 630 بهره‌ می‌برد. علاوه بر این، وان پلاس ۶T دارای باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است که ۴۰۰ میلی آمپر از تلفن هوشمند وان پلاس ۶ قوی‌تر محسوب می‌شود.

چیزی که در این بین مشخص نیست امکان وجود مدل‌های مختلف با مقدار رم و حافظه‌ی داخلی متفاوت است. موضوعی که در سال‌های گذشته از این شرکت چینی دیده بودیم. بر اساس اطلاعات فاش شده تلفن هوشمند وان پلاس ۶T از حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره‌مند است و از رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند.

مطالعه بیشتر : پرچمداری با ۱۶ دوربین؛ ایده احتمالی ال جی برای موفقیت در بازار موبایل

ممکن است این اطلاعات تنها مربوط به یک نسخه از تلفن‌های هوشمندی باشد که وان پلاس قصد دارد معرفی کند و مدل‌های دیگر با حافظه‌های داخلی کمتر یا بیشتر هم وجود داشته باشند. همچنین مدل‌هایی که از رم ۶ گیگاباتی استفاده می‌کنند.

علاوه بر اطلاعات افشا شده، «آگراوال» چند عکس از وان پلاس ۶T نیز منتشر کرده است. به نظر می‌رسد تولید کننده‌ی چینی تمرکز زیادی روی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر داشته است. علاوه بر این به نظر می‌رسد حاشیه‌های به کار رفته در تلفن همراه نازک‌تر شده و در عکس‌های بریدگی صفحه نمایش کاملا مشخص است.

بر خلاف نمونه‌های مشابه قبلی، تلفن هوشمند وان پلاس ۶T به دنبال حضور در بازار آمریکا هم هست. علاوه بر اینکه به نظر می‌رسد این شرکت چینی با Verizon هم برای فروش گوشی‌ها در آمریکا مذاکراتی داشته. البته همچنان انتظار می‌رود اصلی‌ترین شریک تجاری این شرکت چینی، T-Mobile باشد.

با توجه به حضور وان پلاس در آمریکا می‌توان انتظار داشت برند وان پلاس بیش از پیش خود را در میان برند‌های معروف دنیا مطرح کند.

متاسفانه، هنوز اطلاعات دقیقی راجع به قیمت نهایی این تلفن‌ هوشمند در دست نیست. اما وان پلاس ۶ با قیمت ۵۲۹ دلار عرضه شد و می‌توان امیدوار بود شرکت چینی قیمت تلفن هوشمند جدید خود را خیلی بالاتر نبرد. همه‌ی این موضوعات سه روز دیگر در شهر نیویورک و در مراسم رونمایی از وان پلاس ۶T مشخص خواهد شد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : androidauthority

021-88916789