اولین دوربین چاپ سریع تمام آنالوگ فوجی فیلم با قطع مربع معرفی‌شد

شرکت ژاپنی فوجی فیلم اولین دوربین چاپ سریع آنالوگ خود، که عکس‌هایش را بر روی فیلم‌های مربع چاپ می‌کند معرفی کرد. این دوربین از ظاهری زیبا برخوردار است و به نظر می‌رسد فوجی‌فیلم تصمیم گرفته از طرح‌های فانتزی که اغلب در دوربین‌های چاپ سریع قبلی این کارخانه دیده‌ایم برای این دوربین استفاده نکند. این دوربین که قرار است با نام SQ6 عرضه شود، می‌تواند روی کاغذهای مربع در اندازه‌ی ۶×۶ سانتی‌متر ثبت تصویر کند.

این محصول فوجی‌فیلم به مجهز شدن به قابلیت تنظیم نوردهی خودکار به کاربر کمک می‌کند تا بدون نیاز به تنظیم دستی نوردهی، بهترین نتیجه را در شرایط نوری مختلف ثبت کند. Instax SQ6 با تشخیص نور محیط در شرایط مختلف سرعت شاتر را تنظیم کرده و کاربر برای گرفتن عکسی مطلوب تنها باید کلید شاتر را فشار دهد. سه فیلتر رنگی به رنگ‌های نارنجی، بنفش و سبز به همراه این دوربین ارائه می‌شوند که این فیلترها با نصب بر روی فلاش دوربین، می‌توانند ظاهری متفاوت به عکس‌ها بدهند.

فوجی فیلم پیش از این دوربینی با قطع مربع ساخته بود که از قابلیت‌های دیجیتال هم برخوردار بود. اما SQ6 یک دوربین صرفا آنالوگ است.

دوربین چاپ سریع SQ6 به یک مود سلفی هم مجهز شده که بهترین حالت فوکوس و روشنایی را برای ثبت عکس‌های کلوزآپ تنظیم می‌کند. در کنار لنز این دوربین آینه‌ای کوچک تعبیه شده که به کاربر برای تنظیم بهتر کادر هنگام ثبت عکس‌های سلفی کمک می‌کند. برای ثبت عکس‌های دسته‌جمعی هم کافیست کاربر دوربین SQ6 را روی یک سه‌پایه قرار داده و تایمر دوربین را فعال کند تا در فاصله‌ای ۱۰ ثانیه از فشردن دکمه‌ی شاتر، دوربین منظره‌ی روبرویش را ثبت کند.

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

فوجی‌فیلم امکانات دیگری را هم در اختیار کاربر این دوربین قرار داده است. با دو بار فشار دادن کلید شاتر، حالت دابل اکسپوژر دوربین فعال شده که به کاربر امکان ثبت دو منظره را بر روی یک فیلم می‌دهد. برای سوژه‌های نزدیک، کاربر SQ6 می‌تواند ویژگی عکاسی ماکرو را فعال کرده و تا ۳۰ سانتی‌متری سوژه به آن نزدیک شود. حالت landscape هم برای عکاسی از مناظر وسیع در اختیار کاربر قرار داده شده است.

فوجی‌فیلم پیش از این هم یک دوربین با قابلیت چاپ روی فیلم‌های مربع با نام SQ10 به بازار عرضه کرده بود. اما SQ10 که با قیمتی در حدود ۲۸۰ دلار به بازار آمده بود دوربینی دوگانه محسوب می‌شد که علاوه بر چاپ سریع، قابلیت ثبت عکس به صورت دیجیتال را هم داشت. اگر با دوربین‌های چاپ سریع لوموگرافی آشنا باشید، می‌دانید که این شرکت هم پیش از این دوربین‌های چاپ سریع با قابلیت چاپ روی فیلم‌های مربع به بازار داده بود، اما SQ6 را می‌توان اولین دوربین صرفا آنالوگ مربع فوجی‌فیلم دانست که با ظاهر کلاسیک خود به گذشته نگاه می کند.

دوربین فوجی‌فیلم مدل Instax Square SQ6 قرار است در سه رنگ سفید، طلایی و خاکستری به بازار عرضه شود. فیلم‌های چاپ سریع فوجی‌فیلم هم به سادگی و به صورت فراوان در دسترس کاربران قرار دارند. این دوربین تا ۱۰ روز دیگر با قیمت ۱۳۰ دلار از سوی کارخانه‌ی فوجی‌فیلم به بازار عرضه خواهد شد.

مطالعه بیشتر : ابزار Showcase دراپ باکس؛ گزینه‌ای مناسب برای ارائه

021-88916789