اینتل احتمالاً در حال کار روی گوشی تاشو با قابلیت تبدیل به کامپیوتر شخصی است

بر اساس پتنتی که اخیراً مشاهده شده، احتمالاً اینتل هم می خواهد به جمع تولید کننده های گوشی های هوشمند تاشو بپیوندد. البته دستگاه اینتل قابلیت تبدیل شدن به یک کامپیوتر شخصی را هم خواهد داشت.

تصاویری که توسط وبسایت هلندی LetsGoDigital منتشر شده، رندرهای سه بعدی است که بر اساس پتنتی با جزئیات متعدد تولید شده است.

بر اساس این تصاویر به نظر می رسد محصول مورد نظر اینتل مجهز به ۳ بخش پنل نمایشگر است که با باز شدن به صورت یک نمایشگر بزرگ، در ظاهر یک تبلت در می آید. با تا شدن، دستگاه ظاهر یک گوشی هوشمند را به خود می گیرد. علاوه بر این در صورتی که تنها یکی از پنل های دستگاه تا شود، می توان از آن به شکل یک لپتاپ استفاده کرد و یکی از نمایشگرها نقش کیبورد مجازی را بازی کند. طراحی ها همچنین به قلمی اشاره دارد که می تواند در یکی از بخش های تاشده قرار گیرد و با استفاده از یک گیره یا آهنربا در جای خود محکم می شود.

با توجه به اینکه به نظر می رسد دستگاه بر اساس سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت طراحی شده، ظاهر کلی آن تا حدودی شکل رندرهای تبلت اندرومدای مایکروسافت را به یاد می آورد، محصول تبدیل پذیر که می تواند با باز شدن به شکل یک تبلت در بیاید، البته مشخص نیست که این محصول مایکروسافت چه زمانی معرفی می شود. پیش از این همچنین گفته شده بود که مایکروسافت به دنبال آماده سازی سیستم عاملی برای چنین دستگاه هایی است.

این اولین باری نیست که خبری از یک دستگاه تاشو اینتل شنیده می شود. در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۸ در تایوان این شرکت دو نمونه اولیه از چنین دستگاه هایی را تحت پروژه «تایگر رَپید» به نمایش گذاشته بود؛ یک گوشی هوشمند تاشو و یک لپتاپ هیبریدی. البته هر دو آنها دارای نمایشگرهای جداگانه بودند.

مطالعه بیشتر : گوشی هوشمندی که هیچ پورتی ندارد با حسگر اثر انگشت تمام صفحه

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : techradar

021-88916789