هوش-مصنوعی

این ۵ سایت قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی را نمایش می‌دهند

هوش مصنوعی به تقریباً تمام بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده و این نفوذ به‌طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. اما این حوزه آن‌قدر وسیع است که بسیاری از افراد عادی به‌سادگی نمی‌توانند توانایی‌های آن را درک کنند. به همین خاطر، با مراجعه به این ۵ وب‌سایت، می‌توانید با بخش کوچکی از قابلیت‌های دنیای وسیع هوش مصنوعی آشنا شوید. برای بهره‌گیری از آن‌ها صرفاً به یک مرورگر و اتصال به اینترنت نیاز دارید.

Semantris

چه کاری انجام می‌دهد؟ کلمات و جمله‌های مرتبط با عبارات موردنظر را تشخیص می‌دهد.

کارکرد آن چگونه است؟ همین ابتدای امر باید بگوییم که این سایت به‌شدت اعتیادآور است و می‌تواند بخش زیادی از وقت شما را بگیرد. در این سایت، بخش‌های رنگی وجود دارد که بر روی آن کلماتی درج شده. کار شما هم این است که با تایپ عبارات یا جملات مربوط به آن، می‌توانید این بخش‌ها را ناپدید کنید.

مهندسان گوگل با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، با ارائه‌ی میلیون‌ها جمله و کلمه به این سیستم آموزش داده‌اند که بتواند جمله‌ها و عبارات مربوط به کلمه‌های موردنظر را تشخیص بدهد. گوگل می‌گوید که برای استفاده از این سایت می‌توانید از اصطلاحات عامیانه یا تخصصی، ارجاعات فرهنگ عامه، مترادف، متضاد و حتی جمله‌ی کامل بهره ببرید.

This Person Does Not Exist

چه کاری انجام می‌دهد؟ با استفاده از هوش مصنوعی چهره‌های خلق می‌کند که وجود خارجی ندارند.

کارکرد آن چگونه است؟ این چهره‌ها به‌صورت اسرارآمیز پدیدار نمی‌شوند بلکه مبتنی بر میلیون‌ها عکس متنوع هستند. الگوریتم «شبکه تقابلی مولد» (generative adversarial network) در اصل از دو شبکه مختلف تشکیل شده که یکی از آن‌ها چهره‌های تقلبی ایجاد می‌کند و دیگری با توجه به میلیون‌ها عکسی که مشاهده کرده، تشخیص می‌دهد که آیا این چهره به اندازه‌ی کافی واقع‌گرایانه هست یا نه.

مطالب مرتبط  4 جایگزین Adobe PDF Reader برای ویرایش PDF با ویژگی های رایگان بیشتر!

این روند آن‌قدر تکرار می‌شود تا بالاخره تصویر یک چهره مناسب خلق شود. یکی از نکات قابل توجه این سیستم که باعث می‌شود بتواند تصاویر بسیار واقعی خلق کند، امکان تغییر بخش‌های مختلف چهره و سپس ترکیب آن برای خلق یک چهره جدید است. به همین خاطر این سیستم می‌تواند با بهره‌گیری از بخش‌های مختلف چهره‌های واقعی، بی‌نهایت چهره‌های تقلبی خلق کند. انویدیا با بهره‌گیری از سیستم مشابه برای خلق تصاویر گربه‌ها، اتاق‌خواب‌ها و اتومبیل‌ها استفاده می‌کند.

چه کاری انجام می‌دهد؟ خط‌خطی‌های شما را به طرح‌های ساده تبدیل می‌کند.

کارکرد آن چگونه است؟ سایت AutoDraw ابتدا خط‌خطی‌های کاربران را بررسی می‌کند و سپس تلاش می‌کند که این موارد را با طرح‌های حرفه‌ای‌تر جایگزین کند. اگرچه این سایت ظاهر بسیار ساده‌ای دارد، ولی در حقیقت با استفاده از الگوریتم­های پیچیده می­تواند طرح‌های کاربران را با پایگاه اطلاعاتی وسیعی مقایسه کند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که هرچقدر طرح شما جزئیات بیشتری داشته باشد، این الگوریتم‌ها می‌توانند کار خود را با دقت بیشتری انجام دهند.

Cyborg Writer

چه کاری انجام می‌دهد؟ با استفاده از هوش مصنوعی جملات کاربران را ادامه می‌دهد.

کارکرد آن چگونه است؟ همانطور که احتمالاً می‌دانید، گفته می‌شود بسیاری از شغل‌ها از جانب هوش مصنوعی در معرض خطر قرار دارند و یکی از این شغل‌ها احتمالاً نویسندگی خواهد بود. سایت Cyborg Writer با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند با بهره‌گیری از سبک نگارش ویلیام شکسپیر، دیوان عالی آمریکا، دیوید فاستر والاس، ویکی‌پدیا و تعداد زیادی از اشخاص و موارد دیگر، جمله‌های نوشته‌شده توسط کاربران را ادامه دهد.

در بخش فوقانی می‌توانید سبک نگارش هوش مصنوعی را انتخاب کنید و در اسلایدر Weirdness می‌توانید محدودیت هوش مصنوعی برای جملات را مشخص کنید. سپس کافی است جمله‌های موردنظر خود را بنویسید و در هر بخش با فشردن کلید Tab، هوش مصنوعی ادامه‌ی جمله را می‌نویسید.

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی برای ادیت عکس مراجعه کنید.

Talk to Books

چه کاری انجام می‌دهد؟ پاسخ‌های طبیعی برای سوال‌های کاربران پیدا می‌کند.

کارکرد آن چگونه است؟ گاهی اوقات موتور جستجوی گوگل نمی‌تواند به سؤالات شما جواب بدهد؛ برای چنین سوالاتی می‌توانید از سایت Talk to Books بهره ببرید. به‌طور خلاصه، هدف از توسعه‌ی چنین سایتی این است که بتواند جواب سؤالات را به‌طور طبیعی ارائه دهد.

برای انجام این کار، گوگل از متن بیش از ۱۰۰ هزار کتاب استفاده کرده است. الگوریتم‌های هوشمند هم با توجه به محتوای سؤالات، سعی می‌کنند جواب آن‌ها را از میان کتاب‌ها پیدا کنند. ابتدا بهتر است که سؤالات ساده‌ای را مطرح کنید تا با کلیت عملکرد این سایت آشنا شوید. به‌عنوان مثال می‌توانید بپرسید که باهوش‌ترین شخصیت کتاب‌های هری پاتر چه کسی است یا چطور می‌توان شاعر شد. در نهایت این سایت تلاش می‌کند مرتبط‌ترین پاسخ‌ها را برای شما پیدا کند.

www.rasamco,ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : digikala

اخبار سایت

021-88916789