GPU

همه چیز درباره ی خرید کارت گرافیک

درباره ی GPU مهمترین بخش کامپیوتر برای گیمر ها صحبت می کنیم. اگر شما در حال جمع آوری اولین سیستم خود هستید و از GPU ها و سایر اجزای کامپیوتر چیز زیادی نمی دانید این راهنما برای شما بسیار مفید خواهد بود. اگر قصد دارید از سیستم آینده خود برای بازی GTA 5 در تنظیمات ULTRA استفاده کنید اما کارت گرافیک ضعیف و ارزان را خریداری کرده اید، بازی ویدئویی خوبی نخواهید داشت. حالا به این راهنما دقت کنید.

اولین قدم پرسیدن دو سوال از خودتان است :

  1. چقدر پول می خواهم برای GPU هزینه کنم ؟
  2. چه بازی های ویدئویی را میخواهم بازی کنم و با چه کیفیتی ؟

همچنین باید واقع بین باشید ، نمی توانید فقط ۱۵۰ دلار هزینه کنید و فکر می کنید که می توانید Witcher 3 را با تنظیمات Ultra بازی کنید، این مقدار خیلی کم است.در این راهنما در مورد پردازنده های گرافیکی با بهترین قیمت نسبت به عملکرد صحبت می کنیم. پرطرفدارترین تنظیمات رزولوشن است.اگر شما می خواهید در کیفیت ۷۲۰p، ۱۰۸۰p، ۱۴۴۰p یا ۴K بازی کنید GPU که شما خریداری می کنید نقش مهمی در این زمینه دارد.برای بازی های VR نیز گرافیک مهم است و هنگام خرید GPU آن را نیز باید مورد توجه قرار دهید،اما اگر قصد بازی VR دارید باید بدانید که هدست آن نیز بسیار گران است و برای آن نیز باید بودجه ی عالی در نظر بگیرید.

قیمت GPU ها در ارزانترین حالت از ۸۰ دلار شروع می شود و تا ۱۵۰۰ دلار می رود.


انواع کارت گرافیک :

دسته سطح پایین :
حدود قیمت : ۸۰ تا ۱۵۰ دلار
نمونه کارت گرافیک در این دسته : Radeon RX 550

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟

فقط برای افرادی مناسب است که بازی های قدیمی تر میکنند،کم بازی می کنند یا اصلا بازی نمی کنند.این دسته گرافیک ها برای کامپیوترهایی که برای بازی استفاده نمس شوند خوب هستند اما CPU شما گرافیک یکپارچه ای نخواهد داشت.

دسته اقتصادی :
حدود قیمت : ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار
نمونه کارت گرافیک در این دسته : GTX 1050, Radeon RX 560, GTX 1050 Ti

این دسته برای بازی هایی با وضوح ۷۲۰P و ۱۰۸۰P مناسب است و GPU های خوبی برای برای بازی کننده های متوسط است که نیازی به بازی با تنظیمات بالا ندارند و با همان تنظیمات متوسط هم راضی می شوند.

این دسته از GPU ها بازی هایی مثل GTA V  یا  Witcher 3 را در تنظیمات متوسط پشتیبانی می کند.

دسته متوسط :
حدود قیمت : ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار
نمونه کارت گرافیک در این دسته : Radeon RX 570, GTX 1060, Radeon RX 580

این دسته برای اکثر بازی های رایج مناسب است،زیرا امروزه با این GPU ها می توانید هر بازی را در تنظیمات بالا و فوق العاده با رزولوشن ۱۰۸۰P انجام داد.

این GPU ها برای بازی های کیفیت ۱۰۸۰ بهترین گرافیک هستند.

دسته سطح بالا :
حدود قیمت : ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلار
نمونه کارت گرافیک در این دسته : GTX 1070, Radeon RX Vega 56, GTX 1070 Ti, Radeon RX Vega 64, GTX 1080, GTX 1080 Ti, RTX 2080

این دسته از کارت های گرافیک برای علاقمندان به بازی که میخواهند در کیفیت VR، ۱۴۴۰P و ۴K بازی کنندمناسب است.با این GPUها رزولوشن VR و ۱۴۴۰p عالی است.برای بازی ۴K نیز بسیار خوب است، اما با گرافیک های دسته بعدی می تواند حتی بهتر عمل کند، اما ما فکر می کنیم که این GPU نیز برای ۴K کافی است.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

بهترین دسته :
حدود قیمت : ۱۲۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
نمونه کارت گرافیک در این دسته : Titan XP, RTX 2080 Ti, Titan V

این دسته فقط مناسب افرادی است که علاقه ی بیش از حدی به رزولوشن دارند که با این GPU ها می خواهند تجهیزات تحقق رویاهای خود را تهیه کنند.با این گرافیک بهترین بازی های ۴K و بهترین بازی ها در کل قابل اجراست.


چیزهای دیگری که باید در نظر داشته باشید:

اگر قصد دارید بازی در کیفیت ۱۰۸۰ انجام دهید باید کارت گرافیکی با حداقل ۳ گیگ رم داشته باشیم ولی رم ۴ گیگ ایده آل است.برای بازی های رزولوشن بالاتر مثل ۱۴۴۰P و ۴K باید یک کارت با حافظه ی ۸ گیگ یا بیشتر بگیریم.

هنگام خرید کارت گرافیک باید به میزان مصرف برق آن نیز توجه کنیم که بر اساس آن منبع برق مناسبی را تهیه کنید.

ابعاد کارت گرافیک را نیز بررسی کنید تا اطمینان داشته باشید که در کیس شما فضای مناسب برای کارت گرافیکتان وجود دارد.

www.rasamco,ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : pc-builds.com

اخبار سایت

021-88916789