رونمایی سامسونگ از لپ تاپ‌های نوت بوک ۷ و ۷ فورس

سامسونگ از لپ تاپ‌های جدید نوت بوک ۷ و ۷ فورس رونمایی کرده که لبه های تراش خورده، حاشیه اندک نمایشگر و حتی پس زمینه پیش فرض آنها، شباهت عجیبی به مک بوک پروی اپل دارد.

نوت بوک ۷ در دو نسخه ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن 1080pعرضه می شود که از بین آنها مدل کوچکتر به لطف نحوه جایگذاری کیبورد و ترک پد کاملا شبیه مک بوک پرو به نظر می رسد اما در مدل ۱۵ اینچی ترک پد کمی به سمت چپ مایل است و کلیدهای اعداد نیز به کیبورد اضافه شده اند.

مدل پایه نوت بوک ۷ به پردازنده نسل هشتم اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe ssd مجهز است اما مدل ۱۵ اینچی را می توان با ۱۶ گیگابایت رم، حافظه SSD جداگانه و کارت گرافیک انویدیا جی فورس MX250 نیز همراه کرد.

نوت بوک بر خلاف مک بوک پورت های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد که شامل دو درگاه USB 3.0، یک USB-C، HDMI و microSD می شود.

از ویژگی های دیگر می توان به باتری قدرتمند ۵۵ وات ساعتی و سنسور اثر انگشت (کلید آبی روی کیبورد) اشاره کرد. این لپ تاپ از تیر ماه و با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد. 

کمپانی کره ای نسخه دیگری از این لپ تاپ را با عنوان نوت بوک ۷ فورس معرفی کرده که با تمرکز بر گیمینگ و پردازش محتوای ویدیویی طراحی شد است. این نسخه از کارت گرافیک انویدیا GTX 1650، رم ۱۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVME SSD و دو اسلات دیگر برای نصب حافظه های HDD یا SSD برخوردار است و ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

مطالب مرتبط  خرید ذخیره ساز SAN :  بررسی انواع SAN Storage

نکته جالب اینجاست که نوت بوک ۷ فورس علی رغم افزایش قدرت سخت افزاری به باتری کوچکتر ۴۳ وات ساعتی مجهز شده که چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : cnet

021-88916789