سوئیچ شبکه چیست؟ - 1

سوئیچ شبکه چیست؟ | راهنمای جامع خرید سوئیچ شبکه

سوئیچ های شبکه یکی از تجهیزات ضروری شبکه شما هستند. اگر اطلاعات کافی درباره سوئیچ ها و کاربرد سوئیچ شبکه ندارید، این مقاله پاسخی جامع برای سوالات شما در این زمینه است.

با افزایش تعداد دستگاه های دارای قابلیت اینترنت در محل زندگی و کار افراد، نیاز به پورت های LAN بیشتر یک مشکل رایج است. اگرچه نقاط دسترسی Wi-Fi دستگاه‌ های تلفن همراه، تبلت‌ ها، رایانه ها و همه سیستم هایی که به اینترنت نیاز دارند را پوشش می دهند، اما استفاده از اتصال سیمی برای رایانه‌ ها، کنسول ‌های بازی و تلویزیون ‌های هوشمند ایمن تر بوده و تقریبا در ۱۰۰ درصد مواقع بدون اشکال کار می کند.

روترها اغلب دارای سه تا پنج پورت LAN هستند. اما، اگر به پورت های بیشتری احتیاج داشته باشید باید چه کاری انجام دهید؟ دقیقا همینجاست که یک دستگاه هوشمند به نام سوئیچ وارد میدان می شود. بیایید در مورد آن صحبت کنیم!

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه یک پل شبکه چند پورت است که بسته های دیتا را از طریق یک آدرس سخت افزاری (MAC) بر روی دستگاه های کلاینت ارسال می کند. برخی از سوئیچ های تخصصی نیز دیتا را از طریق لایه شبکه (IP) رله می کنند و کنترل و عملکرد بیشتری را به شبکه اضافه می کنند.

اساساً سوئیچ دستگاهی است که پورت‌های LAN بیشتر را ارائه می دهد؛ بنابراین می ‌توانید دستگاه ‌های دارای قابلیت اینترنت بیشتری را به شبکه خود اضافه کنید. سوئیچ اغلب برای سازماندهی بسیاری از دستگاه های کلاینت (کامپیوتر، تلویزیون هوشمند، کنسول بازی، دستگاه اینترنت اشیا و غیره) در یک شبکه بزرگتر استفاده میشود. 

داشتن یک مجموعه سازمان ‌یافته از شبکه ‌های کوچک‌ در یک شبکه بزرگتر میتواند به شما کمک کند تا تمام تشکیلاتتان را سریع‌ تر مدیریت کنید، امنیت بهتری را فراهم کنید و نقاط خرابی را در سیستم کاهش دهید.

مطالب مرتبط  بررسی جامع و خرید سرور HPE DL380 G11

به زبان ساده، شما میتوانید یک سوئیچ را به عنوان اتاق پست یک شبکه در نظر بگیرید. هنگامی که کابل ‌های اترنت یک دستگاه به یک سوئیچ متصل میشوند، میتوانند اطلاعات را برای توزیع به یک مکان مرکزی ارسال و دریافت کنند. این نوع عملکرد ارتباط فیزیکی پایدار و ایمن بین دستگاه ها را امکان پذیر میکند و نیاز به اتصال بی سیم محدود یا ناپایدار را از بین میبرد.

سوئیچ شبکه چیست؟ - 2

عملکرد سوئیچ و نحوه استفاده از آن

یک سوئیچ در یک رک شبکه نصب شده و دستگاه های موجود در شبکه شما را به صورت فیزیکی متصل میکند. این کار از طریق کابل های متصل به دستگاه های شبکه شما انجام میشود.

سوئیچ از آدرس های MAC و Frameها برای شناسایی فرستنده ها و گیرندگان استفاده میکند زیرا آدرس های MAC به طور دائم به یک دستگاه شبکه اختصاص داده میشود. سوئیچ میتواند سابقه ای از دیتای پورت هایی که به آدرس های مختلف MAC منتهی میشوند را نگه دارد. به این صورت که یک سوئیچ میتواند پیام های مشخص را به دستگاه های مدنظر ارسال کند.

آیا سوئیچ های شبکه آدرس IP دارند؟

سوئیچ ها بسته به اینکه لایه ۳ هستند یا نه، میتوانند آدرس IP داشته باشند. در پروسه تولید، اگر یک سوئیچ دارای یک آدرس IP باشد، این آی پی باید یک آدرس استاتیک برای اهداف نظارت و پیکربندی مجدد باشد.

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ های شبکه در انواع و دسته های مختلف برای رسیدگی به موارد استفاده مختلف موجود هستند که شامل موارد زیر میشوند:

Managed switches

Unmanaged switches

Power over ethernet (POE) switches

Local area network (LAN) switches

Smart switches

Modular switches

Fixed-configuration switches

مطالب مرتبط  معرفی پرفروش ترین مدل های سوئیچ سیسکو

Stackable switches

Layer three switches

Data center switches

Switches with optical fiber ports

Keyboard, video, and mouse (KVM) switch

در مقاله بعدی به بررسی دقیق ۱۲ نوع سوئیچ های بالا برای انتخاب بهترین سوئیچ برای شبکه که مناسب با نوع استفاده شما باشد خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: خرید سرور و ۶ نکته مهم و طلایی که باید درنظر بگیرید!

چگونه بهترین سوئیچ را برای شبکه انتخاب کنیم؟

سوئیچ یکی از ابزارهای اصلی شبکه است که معمولاً در تنظیمات مختلف شبکه استفاده میشود. اگر قصد دارید شبکه ای با ایمنی و قابلیت اطمینان یک اتصال کابلی راه اندازی کنید، پیدا کردن سوئیچ مناسب شبکه موردی است که باید حتما در نظر بگیرید.

هنگام راه اندازی شبکه اغلب اولین موردی که توجهتان را جلب میکند این است که به چند پورت نیاز خواهید داشت. ممکن است در حال حاضر فقط به تعداد کمی پورت احتیاج داشته باشید، اما اگر در آینده نزدیک به تعداد بیشتری نیاز داشته باشید باید چه کاری انجام دهید؟ پس آینده نگر باشید و تحت هر شرایطی سوئیچ با پورت های بیشتر از آنچه نیاز دارید بخرید.

پس از تصمیم گیری در مورد تعداد پورت های مورد نیاز، سرعت سوئیچ هر پورت را نیز در نظر بگیرید. سوئیچ پر از پورت های اترنت گیگابیتی شاید جذاب باشد، اما گران است! اگر واقعاً به پهنای باند پرسرعت نیاز دارید، خرید سوئیچ با یک یا چند پورت uplink گیگابیتی را در نظر داشته باشید. داشتن سوئیچ با تعداد کمی از پورت های اترنت پرسرعت معمولاً برای تنظیمات شبکه های کوچک خوب است.

سپس میتوانید تصمیم بگیرید که آیا به یک سوئیچ مدیریت شده نیاز دارید یا یک سوئیچ مدیریت نشده؟ اگر در حال ساخت یک شبکه خانگی ارزان قیمت هستید و از نظر فنی تمایلی به شبکه سازی ندارید، یک یا دو Unmanaged switches کافی است. البته باید بدانید که برای شبکه های سازمانی بزرگتر، همیشه به ترکیبی از سوئیچ های مدیریت شده و مدیریت نشده نیاز دارید.

مطالب مرتبط  6 نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

نتیجه مبحث بررسی سوئیچ مناسب برای شبکه

تقاضای جهانی برای سوئیچ به طور مداوم در حال افزایش است. این دستگاه باعث همگام شدن با عصر اتصال از راه دور و پیشرفت استفاده از اینترنت اشیا شده و از آن پشتیبانی میکند. برطبق گزارش محققان موسسه  IDC، بازار جهانی سوئیچ در سه‌ ماهه سوم سال ۲۰۲۱ حدود ۷٫۵ درصد افزایش یافت.

این موضوع به دلیل افزایش پذیرش رایانش ابری (cloud computing) است؛ زیرا سوئیچ ها به هماهنگ ‌سازی، حفظ و تثبیت توزیع منابع در محیط های محاسبات ابری در مقیاس بزرگ کمک میکنند. درنتیجه طی چند سال آینده، تقاضا بیشتر هم خواهد شد. پس دانستن در مورد عملکرد سوئیچ ها ضروری ست.

آیا این مقاله به شما در درک سوئیچ های شبکه و نحوه عملکرد آنها کمک کرد؟ سوالات و نظرات خود را درباره سوئیچ در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.

اگر قصد خرید سوئیچ مناسب برای شبکه تان دارید با متخصصان ما تماس بگیرید تا شما را از مرحله انتخاب تا خرید سوئیچ شبکه راهنمایی کنند.

سوئیچ شبکه چیست؟ - 3

رفرنس ها:

4 دیدگاه دربارهٔ «سوئیچ شبکه چیست؟ | راهنمای جامع خرید سوئیچ شبکه»

  1. بازتاب: معرفی 6 راهکار افزایش امنیت سوئیچ شبکه سیسکو - سخت افزار سازان رسام

  2. بازتاب: سوئیچ PoE چیست؟ - 5 مزیت سوییچ poe نسبت به سوئیچ شبکه معمولی

  3. بازتاب: بررسی انواع پورت سوئیچ اترنت + مقایسه پورت RJ45 و SFP

  4. بازتاب: San سوئیچ چیست؟ + بررسی تفاوت های سن سوئیچ و سوئیچ LAN

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789