فایرفاکس ۶۵ با قدرت بیشتری به مبارزه با تبلیغات می رود

فایرفاکس ۶۵ پس از گذراندن مهلت تست بتا، بالاخره ساعاتی پیش برای مک، ویندوز و لینوکس منتشر شد. در نسخه جدید مرورگر موزیلا نه تنها با تغییراتی ظاهری مواجه هستید، بلکه حالا می‌توانید تسلط بیشتری روی مسدود کردن تبلیغات و ترکرها (Trackers) داشته باشید.

تنظیمات پیش‌فرض فایرفاکس برای مسدود کردن تبلیغات، تفاوتی با نسخه‌های پیشین نداشته است. همچنان می‌توانید در حالت استاندارد، یک صفحه مخفی (Incognito) باز کنید تا هنگام مرور وب از تعقیب توسط ترکرها در امان بمانید. همچنین یک حالت Strict را هم در اختیار دارید که تمام ترکرها را به طور کامل مسدود می‌کند. البته در حالت دوم احتمال دارد که بعضی وبسایت‌ها به طور کامل بارگذاری نشوند.

اما در فایرفاکس ۶۵، موزیلا این گزینه‌ها را برجسته‌تر کرده و شرایطی فراهم نموده که راحت‌تر در دسترس کاربران قرار بگیرند. مضاف بر این که حالا برای این حالات، توضیحات بهتری ارائه شده تا کاربران به طور دقیق و کامل به کاربردهای آن‌ها پی ببرند. همچنین یک حالت کاستوم جدید هم در اختیار دارید که برای مسدودسازی تبلیغات کنترل بیشتری به شما می‌دهد.

فایرفاکس باز طراحی اپلیکیشن را طوری انجام داده که دسترسی به گزینه‌های جدید، راحت‌تر از قبل صورت بگیرد. حالا می‌توانید روی دکمه i در نوار ناوبری اشاره کنید تا ببینید که در لحظه، چه محتوایی در مرورگر مسدود می‌شود و در سایتی که مشغول مرور آن هستید چه ترکرهایی وجود دارند که مسدود شده‌اند.

اما به جز تغییراتی که در منوی امنیت و حریم شخصی فایرفاکس اتفاق افتاده، نسخه ۶۵ مرورگر برای ویندوز پشتیبانی از کدک فشرده‌سازی ویدیوی AV1 را هم به قابلیت‌های خود اضافه کرده و یک تسک منیجر جدید به شما کمک می‌کند که تب‌های کند یا افزونه‌های پرمصرف را شناسایی کرده و به بستن یا حذف آن‌ها اقدام کنید.

مطالب مرتبط  آموزش 4 روش دائمی برای حذف فایل ها از ویندوز 10

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : theverge

021-88916789