Aorus Z370 Ultra Gaming

مادربرد Aorus Z370 Ultra Gaming گیگابایت معرفی شد

به تازگی نسخه‌ جدیدی از مادربرد Aorus Z370 Ultra Gaming کمپانی گیگابایت معرفی شد.

مادربرد Aorus Z370 Ultra Gaming

کمپانی تایوانی گیگابایت، نسخه‌ی دوم مادربرد گیمینگ Aorus Z370 را با نام Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0 روانه‌ی بازار خواهد کرد. ماجول ولتاژ این مدل بهبود یافته است و ویژگی‌های دیگری نیز به آن افزوده شده است.

گیگابایت تا پیش از این تمایل داشت که در مورد مدل‌های به‌روز شده از محصولات خود، اعلانی نداشته باشد؛ اما این‌بار در هدر سایت خود به طور واضح عبارت “Ultra Gaming 2.0 Rev 1.0” را به جای عبارت “Ultra Gaming Rev. 2.0” به کار برده است. این مدل جدید از تمام ویژگی‌ها و امکانات مادربرد قبلی یعنی Aorus Z370 Ultra Gaming بهره می‌برد. نسل دوم یو‌اس‌بی ۳.۱، کارت صدای اچ‌دی Realtek ALC1220 با نسبت سیگنال به نویز ۱۲۰ دسی‌بل، LED های دیجیتال و دو اسلات حافظه‌ی M.2 از جمله‌ی این امکانات است.

ماجول رگولاتور ولتاژ نه فقط در زمینه‌ی خنک‌کنندگی، بلکه در در کیفیت نیز بهبود یافته است. طراحی ۳+۴ فازی مدل اصلی این مادربرد در فشار کاری بالا، نسبت به سایر مدل‌های بازار، دمای بسیار داغ‌تری را به ویژه در هنگام اورکلاک نشان می‌داد. هیت‌سینک جدید با کانال‌های هوایی خود، به خنک‌کنندگی آن کمک خواهد کرد. این ویژگی به Z370 Ultra Gaming 2.0 اجازه می‌دهد تا شرایط اورکلاک بهتری داشته باشد. علاوه بر این، یک هیت‌سینک اضافی دیگر نیز برای اسلات حافظه‌ی M.2 در نزدیکی پردازنده تعبیه شده است. این اسلات از درایوهای M.2 در فرم‌فاکتور ۲۲۱۱۰ (۱۱۰ میلی‌متری) و PCIe 3.0 x4 پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟

اسلات PCIe x16 و اسلات‌های رم این مادربرد، مشابه مدل Ultra Gaming 1.0 دارای پوشش‌های فلزی هستند. طرح‌بندی و چراغ‌های LED آن نیز مشابه همان محصول است. همچنین یک هدر آنالوگ RGB LED و یک هدر دیجیتال ۳ پین هم مشاهده می‌شود. این ویژگی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند LED های بیشتری به مادربرد متصل کنند و تا ۳۰۰ ال‌ای‌دی را به طور همزمان فعال کنند. یک درگاه نسل دوم USB 3.1 Type-C در پنل پشتی وجود دارد که تا سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. گیگابایت با پیاده‌سازی کنترلر یو‌اس‌بی ۳.۱ و چیپ‌ ست ساخت کمپانی ASMedia، سریع‌ترین USB 3.1 نسل دوم را در اختیار دارد.

مطالعه بیشتر : حافظه رم جی اسکیل DDR4 با فرکانس ۴۳۳۳ مگاهرتز معرفی شد

هنوز هیچ قیمتی برای مادربرد Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0 اعلام نشده است اما انتظار می‌رود قیمتی برابر با Ultra Gaming 1.0 داشته باشد. مدل اولیه در ماه‌های اخیر کاهش قیمت را تجربه کرده است. بنابراین این محصول می‌تواند جزو گزینه‌های مدنظر برخی از کاربران قرار گیرد؛ اگر هدف اصلی آن‌ها اورکلاکینگ نباشد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:eteknix

021-88916789