معرفی لب تاپ جدید Lenovo ThinkPad P1

لنوو لب تاپ جدید خود به نام ThinkPad P1 را برای کارهای گرافیکی سنگین به بازار معرفی کرد.

لنوو (Lenovo) یک لپ تاپ ورک استیشن جدید به نام ThinkPad P1 معرفی کرد که از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تا ۴K و سخت افزارهای قدرتمند بهره می‌برد. این لپ تاپ می‌تواند در عین  قابل حمل بودن، کاربران حرفه‌ای را سیستم‌های بزرگ و فضا گیر بی نیاز کند.

لپ تاپ جدید لنوو امکان انتخاب از میان جدیدترین پردازنده‌های Core یا سری Xeon اینتل (حداکثر شش هسته‌ای) و پردازنده‌های گرافیکی مجزای سری Quadro انویدیا را می‌دهد. همچنین می‌توان بسته به نیاز حجم حافظه رم و حافظه ذخیره سازی پرسرعت SSD انتخاب کرد. P1 یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ تاپ‌های ورک استیشن موجود است.

&amp;amp;lt;p><p><p&gt;Lenovo ThinkPad P1 مبتنی بر پردازنده‌های نسل هشتمی Core i5/i7/i9 یا Xeon اینتل است و می‌تواند تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۷ مگاهرتز (با یا بدون ECC) داشته باشد. همچنین امکان انتخاب تا ۴ ترابایت حافظه SSD وجود دارد. خوشبختانه بر خلاف اغلب لپ تاپ‌های باریک، در این لپ تاپ تراشه‌های حافظه رم به برد اصلی لحیم نشده‌اند و شاهد ماژول‌های قابل ارتقا SO-DIMM هستیم، بنابراین خریدار قادر به ارتقای حافظه رم است. برای گرافیک امکان انتخاب از بین Quadro P1000 و P2000 انویدیا وجود دارد. البته ممکن است نسخه ارزان‌تر این لپ تاپ صرفاً به پردازنده گرافیکی مجتمع UHD 620 اینتل مجهز باشد. این لپ تاپ با دو نمایشگر مختلف عرضه می‌شود و خریدار بسته به نیاز و بودجه خود می‌تواند از میان آنها انتخاب کند.

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

رده بالاترین پیکربندی از نمایشگر لمسی ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح تصویر ۴K Ultra-HD بهره می‌برد. شدت روشنایی این نمایشگر به ۴۰۰ نیت می‌رسد و از ۱۰۰ درصد طیف رنگی AdobeRGB  پشتیبانی می‌کند. اما مدل مقرون به صرفه‌تر از نمایشگر غیر لمسی IPS با وضوح Full-HD و شدت روشنایی ۳۰۰ نیت بهره می‌برد که البته طیف رنگ‌های پشتیبانی شده با مدل گران‌تر برابری می‌کند. برای ارتباط با شبکه این لپ تاپ از ماژول  Wireless-AC 956 اینتل بهره می‌برد که ارتباط Wi-Fi منطبق بر استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac را با پهنای باند تا ۱٫۷۳ گیگابیت در ثانیه ارائه می‌کند. همچنین این ماژول بلوتوث ۵٫۰ را نیز فراهم می‌کند. این لپ تاپ دارای دو درگاه سازگار با استاندارد Thunderbolt 3، دو درگاه USB 3.1 نسل یک، یک درگاه شبکه کابلی مینی (نیازمند به دانگل)، یک درگاه خروجی تصویر HDMI 2.0، کارت خوان، وب کم، حسگر اثر انگشت و خروجی صدا TRRS است.

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان باتری با ظرفیت ۸۰ وات ساعت و وزن ۱٫۷ کیلوگرم را برشمرد. قیمت لپ تاپ Lenovo ThinkPad P1 از ۱,۹۴۹ دلار شروع می‌شود.

مطالعه بیشتر : رونمایی لپ تاپ خمیده لنوو

Lenovo’s ThinkPad P1
ThinkPad P1 FHD ThinkPad P1 4K UHD
Display Type  IPS
Resolution ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۳۸۴۰×۲۱۶۰
Brightness ۳۰۰ cd/m² ۴۰۰ cd/m²
Color Gamut ~۱۰۰% sRGB ۱۰۰% AdobeRGB
Touch No Yes
CPU Intel’s 8th Generation Core i5/i7/i9 or Xeon processors with six cores.
Select SKUs will be powered by vPro-enabled CPUs
Graphics Integrated UHD Graphics 620 (24 EUs)
Discrete NVIDIA Quadro P1000 (GP107GL, 640 SPs)
NVIDIA Quadro P2000 (GP106GL, 1024 SPs)
RAM up to 64 GB DDR4-2667
with or without ECC, depending on CPU
Storage up to 4 TB PCIe SSD with RAID 0/RAID 1
Wi-Fi Intel Wireless AC-9560 2×۲ ۸۰۲٫۱۱ac Wi-Fi with up to 1.73 Gbps
Bluetooth Bluetooth 5
Thunderbolt ۲ × USB Type-C TB3 ports
USB ۲ × USB 3.1 Gen 1 Type-C
HDMI HDMI 2.0
GbE Native, with a dongle
Fingerprint Sensor Yes
Webcam ۷۲۰p webcam
۷۲۰p webcam with IR for Windows Hello
Other I/O Microphone, stereo speakers, TRRS audio jack, joystick, trackpad, card reader, optional smart card reader, etc.
Battery ۸۰ Wh
Dimensions Thickness ۱۸٫۴ mm | 0.7 inch
Width ۳۶۱٫۸ mm | 14.2 inch
Depth ۲۴۵٫۷ mm | 9.7 inch
Weight ۱٫۷ kilograms | 3.76 lbs
Operating System Windows 10 Pro for Workstations (with Xeon CPUs only)
Windows 10 Pro
Ubuntu Linux (pre-load)
Redhat Linux (certified)
ISV Certifications ArcGIS, AutoCAD, CATIA, Creo, Inventor, Microstation, NX, PDMS, Revit, Solid Edge, SolidWorks, Vectorworks
مطالب مرتبط  خرید ذخیره ساز SAN :  بررسی انواع SAN Storage

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع: anandtech

021-88916789