نام HTC روی گوشی‌های دیگر شرکت‌های هندی حک می‌شود

شرکت HTC اوضاع خوبی در بازار تلفن‌های هوشمند نداشته چرا که این شرکت علیرغم کاهش تمامی هزینه‌های عملیاتی، زیان گسترده‌ای داده و  امسال کمترین درآمد خود طی ۶ سال گذشته را بدست آورده. با این حال مدیر عامل HTC مدعی شده این کمپانیبازار تلفن‌های هوشمند را ترک نمی کند. این شرکت تایوانی قصد دارد با تغییر استراتژی، با پرچمدارانش خداحافظی کند و روی بازار میان‌رده‌ها یا موبایل‌های اقتصادی تمرکز کند. حال به نظر می‌رسد این کمپانی روند تازه دیگری نیز در پیش گرفته و قصد دارد به برخی تولیدکنندگان موبایل اجازه دهد، محصولاتشان را با نام HTC عرضه کنند.

این روند چندی پیش شرکت بلک بری در پیش گرفته بود و به نظر می‌رسد کمپانی تایوانی نیز قصد دارد ردپای آن را دنبال کرده و مدت بیشتری در بازار باقی بماند.

گزارش شده که کمپانی HTC در حال مذاکره با کمپانی‌های هندی میکروماکس، Lava و Karbonn بوده تا به آنها اجازه دهد نام این برند تایوانی را روی تولیداتشان حک کنند و تلفن‌های هوشمند این سه تولید کننده با همین نام عرضه شود.

این روش و استراتژی می‌تواند روند برد-بردی برای دو طرف داشته باشد چراکه از یک سو HTC می‌تواند اندکی درآمدزایی کند و گاهی برای حل کردن مشکلات مالی خود بردارد. علاوه بر این سه شرکت نه چندان معروف هندی می توانند با نام،شهرت و تاریخ این برند تایوانی استفاده کرده و میزان فروش تلفن‌های هوشمند خود را بالا ببرند.

در حال حاضر جزئیاتی از این قرارداد منتشر نشده و مشخص نیست HTC قرار است بابت فروش هر کدام از گوشی‌های این سه شرکت هندی، چقدر پول به جیب بزند. با این وجود گفته شده کمپانی تایوانی در روند طراحی و تولید این تلفن‌های هوشمند نیز نظارت خواهد کرد تا محصولی شایسته نام برند خودشان عرضه شود.

در حال حاضر، گوشی‌های اقتصادی و میان رده محبوبیت بالایی در بازار تلفن‌های هوشمند هند دارند و کاربران هندی آنچنان علاقه‌ای به خرید پرچمداران نشان نمی دهند. آیا HTC می‌تواند با استراتژی‌های جدیدش، بار دیگر نام برند خود را احیا کند؟ یا اینکه سرنوشتی مشابه بلک بری انتظارش را می‌کشد؟

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : phonearena

021-88916789