اینتل و AMD

همکاری اینتل و AMD برای ساختن یک چیپ ست جدید

اینتل و AMD در حال تشکیل یک سیستم شراکتی بسیار عجیب و تعجب آور هستند تا با ترکیب تکنولوژی پردازنده های Core و گرافیک های Radeon پردازنده ای جدید را خلق کنند;

اینتل و AMD

امروز برای شما خبری تاریخی و با اهمیت از دنیای کامپیوتر داریم و مطمعنا این خبر تا مدت ها ذهن ها را مشغول خواهد کرد و بطور قطع نزاع و بحث های طولانی مدت بین پردازنده های اینتل و AMD را خواهد لرزاند. اینتل اخیرا اعلام کرده که با AMD وارد مذاکره شده تا نسل هشتم پردازنده های Core را به صورت یکپارچه و همراه و مجهز به کارت گرافیک های AMD معروف Radeon Vega Gpu که در یک پکیج یکپارچه ارائه خواهد شد. بله شما دقیقا درست خوانده اید پردازنده جدید مجموعه ای از پردازنده های نسل ۸ Core از سری H و گرافیک AMD Radeon Vega و حافظه HMB2 همه در یک پکیج کامل خواهد بود.

اینتل می گوید که برای مدت طولانی با مهندسین پروژه تکنولوژی گرافیک Radeon درمورد این پردازنده پیشرفته و ترکیب چیپ ست آن بحث شده است چیزی که از شایعات برداشت می شود این است که این بحث ها در سال گذشته هم وجود داشته ولی گزارشات اولیه که از مسیر های بسیار سخت بدست آمده اند حاکی از آن است که مسیر تولید این پردازنده آنقدر سخت خواهد بود که دیدن روشنایی روز برای آن رویایی است.

ترکیب پردازنده اینتل و گرافیک AMD و مموری HBM2 در زیر سایه و به لطف تکنولوژی EMIB (Embedded Multi-Die Interconnect Bridge)  انجام خواهد شد و این پل هوشمند می باشد که به اطلاعات اجازه می دهد با سرعت بسیار زیاد در بین قطعات سیلیکونی گردش کنند گره زدن همه این ها به هم به لطف بیشتر درایور های نرم افزاری اینتل انجام می شود که نه تنها باعث ایجاد ارتباط بین قطعات سه گانه می شوند بلکه باعث کاهش حرارت و انتقال هر چه سریع تر انرژی هم می شود.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

کریس والکر از مدیران گروه کامپیوترها و پلتفرم موبایل اینتل اظهار می کند که: این امکان به طراحان اجازه می دهد که نرخ توزیع انرژی بین پردازنده و گرافیک بر اساس میزان بارگذاری و استفاده تنظیم و مثل بازی عمل کرد.

ایجاد تعادل انرژی بین پردازنده رده بالای ما و پردازنده گرافیکی عامل بسیار مهمی برای رسیدن به بهترین عملکرد در زمانی که حتی هر دو بسیار هم نازک هستند.

اسکات هرکل جن قائم مقام گروه تکنولوژی گرافیک رادئون AMD می گوید:

همکاری مشترک ما با اینتل باعث گسترش نصب و استفاده از پردازنده گرافیکی Radeon خواهد شد و راه حل های بسیار متفاوتی را برای امور گرافیکی سنگین به ارمغان خواهد آورد. ما با هم به تولیدکنندگان این فرصت را خواهیم داد که با کامپیوترهای همراه بسیار سبکتر و نازک ها کار کنند و تجربیات شگفت انگیزی از بازیهای گرافیکی و بازیهای AAA بدست آوردند و طراحان اپلیکیشن های محتوا هرچه بیشتر خلاقیت به خرج دهند.

این پردازنده نیم سفارشی قابلیت ها و عملکردهای Radeon را در دسترس علاقه مندان قرار می دهد که دنبال بهترین تجربه تصویری هستند. بنابراین وقتی که تیمتون فروش می کنه از خودتون می پرسید چرا؟ اینتل می گوید که می خواهد آمار را به چالشی بکشد که در آن بازار Pc با کمی نوآوری کامل تر شود و این چالش شامل نو آوری و ایجاد امکانات بیشتر و استفاده از پتانسیل های فراوان این عرضه خواهد بود.

این همکاری با AMD منجر به تولید لپ تاپ های بسیار سبک و نازک و قدرتمند خواهد شد دستگاه هایی که شاید فقط ۱۱ میلی متر ضخامت داشته باشند.

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

با استناد به گزارش های اولیه این نوع محصولات از اوایل ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد.

مطالعه بیشتر : اینتل در پی تصاحب برودکام است

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:hothardware

021-88916789