دوربین های مداربسته

چگونه یک خانه را برای دوربین مداربسته پیش سیم کشی کنیم؟

دوربین مداربسته

در نصب دوربین مداربسته، اغلب مشتریان از من می پرسند: ” از چه نوع کابلی باید برای پیش سیم کشی خانه ام برای سیستم دوربین  مداربسته استفاده کنم؟”

من این مقاله را برای کمک به کسبه و صاحب خانه ها نوشته ام تا آن ها را برای نصب یک سیستم نظارت ویدئویی با پاسخ به این سوال و بحث در مورد برخی از بهترین شیوه ها در تجربیات من آماده کنم. این راهنمایی چه شما در مرحله قبل از گچ کاری ساختمان باشید و چه در حال نصب یک دوربین امنیتی در یک خانه کاملا آماده باشید نیز برای شما کاربردی است.

اگر شما در حال بازسازی و یا ساخت یک خانه جدید هستید، بهترین زمان سیم کشی خانه برای دوربین های مداربسته قبل از گچ کاری است. این کار به شما گزینه های بیشتری از اینکه کابل ها را از کجا رد کنید و یا چگونه آن ها را به طور کامل پنهان کنید می دهد. علاوه بر دوربین های امنیتی، شما باید در مورد این که آیا  می خواهید تصاویر دوربین های خود را به صورت زنده در تلویزیون یا مانیتور دیگری در خانه خود تماشا کنید نیز فکر کنید.

در اینجا برخی از گام های اساسی که من توصیه می کنم دنبال کنید آمده است.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله اتوماسیون خانگی(هوشمند سازی ساختمان) مراجعه کنید.

مرحله ۱: چه نوعی از دوربین مداربسته ای را استفاده می کنید؟

گام اول این است که تصمیم بگیرد که آیا شما می خواهید از دوربین های IP دار استفاده کنید و یا از دوربین های مدار بسته؟ چرا که این تعیین خواهد کرد که شما از چه نوع کابلی استفاده کنید.

برای سیم کشی سیستم های دوربین IP دار از کابل CAT-5 استفاده می شود. معمولا برای سیم کشی دوربین های مدار بسته از کابل کواکسیال استفاده می شود. لطفا توجه داشته باشید که زمانی که می گویم دوربین های مدار بسته، منظور سیستم های دوربین های امنیتی HD که با استفاده از کابل کواکسیال سیم کشی می شوند است. این نوع از سیستم ها می توانند از دوربین های AHD 1080p و یا دوربین های TVI استفاده کنند.

اگر شما از نوع دوربینی که می خواهید نصب کنید مطمئن نیستید و می خواهید این تصمیم را برای بعد بگذارید، هر دو نوع کابل: CAT-5 و کابل کواکسیال سیامی RG59 را برای هر مکان از دوربین ها بکشید. این کار برای شما چندان هزینه بیشتری بر نمی دارد و شما می توانید از کابل هایی استفاده کنید که قبلا استفاده نمی کردید. لطفا توجه داشته باشید که شما همچنین می توانید از مبدل ویدئویی برای سیم کشی دوربین های مدار بسته با کابل CAT-5 استفاده کنید.

مطالب مرتبط  6 اشتباه رایج در بکاپ گیری از اطلاعات

من در حال حاضر سیستم های مدار بسته HD را بیشتر از سیستم دوربین های IP دار توصیه می کنم. من برنامه ای برای رفتن به جزئیات در این مقاله ندارم، اما می گویم که کیفیت دوربین های p1080 کواکسیال به طور کلی بهتر از دوربین های IP با کیفیت p1080 است، قیمت پایین تری دارند، و آسان تر راه اندازی می شوند. لطفا اگر می خواهید در مورد دوربین مدار بسته HD در مقابل دوربین های IP بحث کنید بعدا به من ایمیل بزنید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه خانه خود را امن کنیم؟ مراجعه کنید.

مرحله ۲: کجا می خواهید دوربین مداربسته و مانیتور خود را سوار کنید؟

بعد تصمیم گیری کنید که کجا می خواهید دوربین های خود را سوار کنید. همچنین، در مورد اینکه آیا می خواهید تصاویر دوربین های خود را به صورت زنده در هر تلویزیون یا مانیتوری در نزدیکی DVR خود ببینید نیز فکر کنید. در نهایت، تصمیم بگیرید آیا می خواهید هر دستگاه دیگری مانند تشخیص دهنده حرکت و یا سنسورهای درب، که می توانند برای فعال کردن آلارم و یا ضبط بر روی DVR مورد استفاده قرار گیرند را نصب کنید.

در بالا یادداشتی برای طرح مکان برای دوربین های امنیتی، یک DVR، یک جعبه منبع تغذیه، ۳ تشخیص دهنده حرکت در فضای باز و ۲ نقطه مانیتور ارائه شده است. این که آیا شما در مرحله قبل از گچ کاری هستید یا نه، من توصیه می کنم برنامه ریزی سیستم نظارت خود را شبیه کاری که من در بالا انحام داده ام طراحی کنید.

در صورتی که شما زیاد آشنا نیستید، نقطه مانیتور شرایطی در صنعت نظارت تصویری برای تلویزیون ها و مانیتورهایی است که برای نشان دادن یک نمایش زنده از یک یا تعدادی دوربین دیگر استفاده می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد نقطه مانیتور را در اینجا یاد بگیرید.

همه فلش های نارنجی به مکان های پیشنهادی که در آن دوربین های امنیتی نصب خواهد شد اشاره می کنند. DVR، یک مانیتور، و جعبه منبع تغذیه در اتاق خواب خانه واقع شده است که به عنوان یک دفتر استفاده خواهد شد. سه تشخیص دهنده حرکت PIR بیرونی با استفاده از مربع های آبی مشخص شده اند و یک نقطه مانیتور در اتاق خانواده و اتاق خواب اصلی وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط  چگونه نوع فرمت هارد اکسترنال کیونپ را انتخاب کنیم؟

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله عوامل ایجاد آلارم خطا مراجعه کنید.

مرحله ۳: چه نوع کابلی باید استفاده کنم؟

سیم کشی دوربین مداربسته

اگر می خواهید از دوربین های مدار بسته و یا دوربین های مدار بسته HDاستفاده کنید، توصیه میکنم از کابل کواکس سیمی RG59 برای سیم کشی از مکان همه دوربین ها به محل DVR در دفتر استفاده کنید . مطمئن شوید که از کابل RG59 که دارای یک هسته توپر مسی است استفاده می کنید. کابل های کواکسیال هسته فولادی مورد استفاده برای CATV برای دوربین های مدار بسته به خوبی کار نمی کنند.

اگر می خواهید از دوربین های IP شبکه ای استفاده کنید، از کابل CAT-5 برای سیم کشی به هر مکان دوربین استفاده کنید. اگر شما در این زمان نمی توانید تصمیم بگیرید که از چه نوع دوربینی می خواهید استفاده کنید و نیاز دارید که قبل از ساخت و ساز کابل کشی کنید، پس هر دو نوع کابل را اجرا کنید. سیم کش نباید از شما برای سیم کشی دو کابل دو بار هزینه بگیرد. بدیهی است که شما به خرید دو نوع کابل نیاز دارید اما کار سیم کشی دو کابل به جای یکی نباید برای شما دوبار هزینه بردارد .

سیم کشی تشخیص دهنده حرکت

تشخیص دهنده های حرکت نیاز به دو سیم برای اتصال به ورودی آلارم یک DVR دارند، به علاوه شما باید آنها با یک جفت کابل دیگر به برق وصل کنید. شما می توانید برای نصب هر دوی قدرت و اتصال آلارم از          CAT-5 استفاده کنید. برای پروژه بالا، من از همه مکان های تشخیص دهنده های حرکت به DVR / محل جعبه منبع تغذیه در خانه از CAT-5 استفاده می کنم. اگر شما از تشخیص دهنده های حرکتی استفاده  کردید که نیاز به برق V DC12 دارد شما می توانید از همین جعبه منبع تغذیه V DC 12 برای برق رسانی به دوربین های مدار بسته و تشخیص دهنده های حرکت خود استفاده کنید.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد چگونه سیم کشی یک تشخیص دهنده ی حرکت به یک DVR نظارت را در اینجا یاد بگیرید.

سیم کشی مانیتور / نقطه مانیتور

در نصب و راه اندازی بالا، یک مانیتور نزدیک DVR در دفتر وجود خواهد داشت. این مانیتور برای پیکربندی / مدیریت DVR استفاده می شود. دو نقطه مانیتور وجود خواهد داشت: یکی واقع در اتاق خانواده و یکی در اتاق خواب اصلی. هیچ گونه پیش سیم کشی برای مانیتور داخل دفتر مورد نیاز نیست. این مانیتور به سادگی با استفاده از یک کابل HDMI یا VGA به DVR متصل می شود.

مطالب مرتبط  بررسی امنیت تیپ استوریج در برابر باج افزارها

برای دو نقطه مانیتور بسته به خروجی نقطه مانیتور از DVR شما از کابل کواکسیال، CAT-5، و یا کابل HDMI استفاده می شود. برخی از DVR ها از یک خروجی کامپوزیت BNC برای نقطه مانیتور استفاده می کنند. اگر این گونه است، شما باید به هر مکان نقطه مانیتور از RG59 یا RG6 برای سیم کشی استفاده کنید. اگر DVR شما از اتصال HDMI برای خروجی نقطه مانیتور استفاده می کند ، شما نیاز به تصمیم گیری دارید که آیا برای شما بهتر است که یک کابل HDMI به هر مکان بکشید یا از CAT-5 استفاده کنید.

کابل HDMI خیلی انعطاف پذیر نیست و معمولا برای اجرا در مسافت های طولانی استفاده نمی شود. به همین دلیل، HDMI بیش از سیستم CAT-5 در دسترس هستند.

این شامل یک جعبه کوچک است که شما به انتهای هر کابل CAT-5 متصل می کنید. این جعبه فرستنده / گیرنده هر کدام یک ورودی CAT-5 و خروجی HDMI بر روی خودشان دارند.

اگر DVR شما فقط یک خروجی HDMI نقطه مانیتور دارد، شما همچنین به یک اسپلیتر HDMI نیاز دارید. همانند خروجی کامپوزیت، اگر DVR شما فقط یک خروجی نقطه مانیتور داشته باشد و شما سیگنال را برای رفتن به بیش از یک تلویزیون / مانیتور بخواهید شما نیاز به یک ویدیو اسپلیتردوربین مدار بسته دارید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله اطلاعاتی کامل درباره دوربین مداربسته مراجعه کنید.

گام های بعدی

وقتی که شما برای اتصال کابل خود به دوربین های امنیتی خود ، DVR، و دستگاه های دیگر آماده هستید، لطفا نگاهی به راهنمای سیم کشی کابل سیامی RG59  ما برای سیستم های دوربین های امنیتی بیاندازید.

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

لینکدین رسام

021-88916789