کارت‌ گرافیک GTX 1650 به قیمت ۱۴۹ دلار در بازار عرضه شد

شرکت انویدیا تنها کارت‌های گرافیک زیر ۲۰۰ دلار خود را که از فناوری تورینگ بهره می‌برند، یعنی GTX 1650 روانه‌ی بازار کرده است.

کارت‌های گرافیک سری GTX 1650 شرکت انویدیا تنها کارت‌های زیر ۲۰۰ دلار این شرکت هستند که از فناوری تورینگ بهره‌مند شده‌اند. این کارت‌ها که ادامه دهنده‌ی راه کارت گرافیک GTX 1050 هستند دارای ۸۹۶ هسته‌ی کودا، ۴ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 و باس ۱۲۸ بیتی هستند که برای گیمرهای نه‌چندان حرفه‌ای گزینه‌ی مناسب و ارزان قیمتی محسوب می‌شوند.

البته شرکت Nvidia برای این مدل از کارت گرافیک نسخه‌ی سازنده یا همان Founder در نظر نگرفته و ساخته نشده است. در مشخصات نسخه‌ی مرجع این کارت سبک و کوچک نیز خبری از اتصال ۶ پین برای تامین برق نیست و انرژی مورد نیاز کارت از طریق اسلات مادربورد تامین خواهد شد. مصرف کارت گرافیک GTX 1650 حدود ۷۵ وات بوده که در برخی نسخه‌های تغییر داده شده توسط برخی برندها، به هدف دستیابی به فرکانس بالاتر، اتصال جدایی نیز برای دریافت برق بیشتر در کنار کارت تعبیه شده است.

فرکانس پایه‌ی این کارت ۱۴۸۵ مگاهرتز و فرکانس حالت بوست آن نیز ۱۶۶۵ مگاهرتز است. کلاک حافظه در این کارت دقیقا با کارت گرافیک GTX 1660 برابر است، اما به‌دلیل بهره‌مندی از درگاه باس کوتاه‌تر، پهنای باند نهایی از ۱۹۲ به ۱۲۸ گیگابایت در ثانیه تنزل پیدا کرده است. توضیحات انویدیا در مورد کارایی این کارت را در زیر مشاهده می‌کنید:

طراحی جدید کارت گرافیک GTX 1650 به شما این امکان را می‌دهد تا در بازی‌های جدید و مدرن، با بهره‌گیری از شیدرهای پیچیده و سرعت دوبرابری نسبت به برابر پیرتر خود یعنی GTX 950 و همچنین سرعت ۷۰ درصد بیشتر نسبت به کارت GTX 1050 روی رزولوشن ۱۰۸۰، عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشته باشد.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

کارت گرافیک GTX 1650 در حال حاضر به قیمت ۱۴۹ دلار در بازار به‌فروش می‌رسد. جدول مشخصات این کارت و دو کارت گرافیک GTX 1660 و GTX 1660 Ti را در زیر مشاهده می‌کنید:

مدل کارت گرافیکGTX 1660 TiGTX 1660GTX 1650
پردازنده گرافیکیFF TU116-400 دوازده نانومتریFF TU116-300 دوازده نانومتریFF TU117-300 دوازده نانومتری
هسته‌های کودا۱۵۳۶۱۴۰۸۸۹۶
کلاک پایه۱۵۰۰ مگاهرتز۱۵۳۰ مگاهرتز۱۴۸۵ مگاهرتز
کلاک بوست۱۷۷۰ مگاهرتز۱۷۸۵ مگاهرتز۱۶۶۵ مگاهرتز
حافظه۶ گیگابایت از نوع GDDR6۶ گیگابایت از نوع GDDR5۴ گیگابایت از نوع GDDR5
باس حافظه۱۹۲ بیت۱۹۲ بیت۱۲۸ بیت
کلاک حافظه۱۲ گیگابایت بر ثانیه۸ گیگابایت بر ثانیه۸ گیگابایت بر ثانیه
پهنای باند۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه۱۲۸ گیگابایت بر ثانیه
MSRP۲۷۹ دلار۲۱۹ دلار۱۴۹ دلار

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

منبع : videocardz

021-88916789