راهنمای صوتی گوگل مپ

راهنمای صوتی گوگل مپ فعال شد

گوگل مپ ویژگی جدیدی را برای کمک به افرادی که اختلال بینایی دارند طراحی کرده است.این ویژگی راهنمای صوتی دقیقی را برای کسانی که به آن نیاز دارند ارائه می دهد و کمک می کند که بتوانند پیاده از مبدا به مقصد مورد نظرشان بروند.در حالی که هدف این ویژگی افرادی است که مشکل بینایی دارند اما همه می توانند از آن استفاده کنند.

کمتر پیش می آید که افرادی که بینایی کامل دارند در مورد مسیر رفت و برگشت به جایی مشکل خاصی داشته باشند اما برای افرادی که مشکل بینایی دارند کمی مشکل است بخصوص اگر قصد رفتن به جایی را داشته باشند که تا به حال نرفته اند.خوشبختانه گوگل مپ آماده کمک کردن است.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های سیستمی در اندروید مراجعه کنید

نحوه استفاده از راهنمای صوتی

گوگل از ویژگی جدیدش در پستی در Keyword پرده برداری کرد. Wakana Sugiyama تحلیلگر کسب و کار در گوگل توضیح داد که این ویژگی اولین ویژگی گوگل مپ است که برای افرادی که مشکل بینایی دارند طراحی شده است.

راهنمای صوتی گوگل مپ در طول مسیراطلاعات صوتی راهنما برای مسیریابی را از گوگل مپ ارسال می کند.گوگل همچنین ویدئویی از نحوه استفاده این ویژگی منتشر کرده است که نحوه عملکرد آن برای مسیریابی بین دو نقطه را نشان می دهد.

Sugiyama می گوید با استفاده از این ویژگی می توانم با اطمینان و راحتی بیشتری در خیابان های توکیو مسیر خود را پیدا کنم،وقتی در مسیر خود حرکت می کنم گوگل مپ اطلاعاتی نظیر مسیر درست،فاصله تا تغییر مسیر بعدی و مسیری که در آن در حرکت هستم را به من می دهد.

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

برای فعال کردن این ویژگی در گوگل مپ ابتدا برنامه را باز کنید و به بخش تنظیمات آن بروید. Navigation را انتخاب کنبد به پایین صفحه بیایید تا گزینه تنظیمات یا ویژگی های پیاده روی را ببینید روی آن کلیک کنید اکنون گزینه ی راهنمای صوتی را می بینید آن را فعال کنید و با خیال راحت به هر جایی که می خواهید بروید.

Google Map با هر بروز رسانی مفیدتر می شود

راهنمای صوتی گوگل مپ برای اولین بار در اندروید و iOS در ایالت متحده به زبان انگلیسی و در ژاپن به زبان ژاپنی منتشر شده است و گوگل قول داده است که به زودی پشتیبانی از کشور ها و زبان های دیگر را نیز اضافه می کند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بیشترین جستجو های گوگل در سال ۲۰۱۹ مراجعه کنید.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789