سوئیچ Managed و Unmanaged

مقایسه سوئیچ Managed و Unmanaged : کدام مدل مناسب سازمان شماست؟

سوئیچ مهم ترین سخت افزار شبکه است زیرا به عنوان مغز شبکه عمل کرده و به اتصال موثر دستگاه ها در یک LAN کمک می کند. با توجه به اهمیت روزافزون وجود سوئیچ برای شبکه و برقراری اتصال مناسب بین دستگاه ها، سوئیچ ها امروزه در پیکربندی های مختلف طراحی می شوند. سوئیچ ها عمدتاً به دو دسته تعلق دارند: سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی. ما در این مطلب به مقایسه سوئیچ Managed و Unmanaged میپردازیم و به سوالاتی از قبیل: این سوئیچ ها چه تفاوتی با هم دارند؟ سوئیچ مناسب برای سازمان شما کدام است؟ پاسخ خواهیم داد.

تفاوت های کلیدی بین سوئیچ Managed و Unmanaged

در بحث مقایسه سوئیچ Managed و Unmanaged ، یکی از تفاوت های کلیدی در رویکرد آن ها نهفته است. سوئیچ شبکه مدیریت شده انعطاف پذیری را برای مدیر شبکه جهت کنترل، مدیریت و اولویت بندی ترافیک LAN فراهم می کند.

سوئیچ غیرمدیریتی مانند یک سوئیچ plug-and-play عمل می کند که به دستگاه های روی LAN اجازه می دهد تا بدون دخالت کاربر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. موارد زیر به شما در درک سایر نکات کلیدی بین این دو سوئیچ شبکه کمک می کند:

آزادی در پیکربندی تنظیمات

سوئیچ های مدیریتی به کاربران امکان مدیریت، پیکربندی و همچنین نظارت بر LAN را می دهند. آنها به کاربران اجازه ایجاد شبکه‌ های محلی جدید و جداسازی دستگاه های کوچکتر را می دهند. همچنین به کاربران کمک می کنند تا ترافیک شبکه را به طور مؤثر مدیریت کنند.

سوئیچ های شبکه مدیریتی  دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که به کاربران در صورت خرابی دستگاه یا شبکه، امکان بازیابی اطلاعات را میدهند. البته امکان ریکاوری اطلاعات در هر زمان برای کاربران مهیاست.

استفاده از سوئیچ های غیرمدیریتی ممکن است آسان باشد، اما آن ها با یک پیکربندی ثابت همراه هستند. پیکربندی ثابت به این معنی ست که نمی توانید تغییراتی در شبکه ها ایجاد کنید. به همین دلیل است که سوئیچ های غیرمدیریتی بیشتر برای کسب و کارهای استارتاپی که دامنه تبادل اطلاعات محدود دارند، استفاده می شود.

مطالب مرتبط  5 ویژگی مهم در خرید سوئیچ شبکه
مدیریت عملکرد در سوئیچ Managed و Unmanaged

سوئیچ های شبکه غیرمدیریتی از نوع plug and play هستند. این سوئیچ ها خدمات QoS داخلی دارند که راه اندازی و کاربرد آسان آنها را تضمین می کند. سوئیچ های شبکه مدیریتی به شما امکان مدیریت عملکرد را با اولویت بندی کانال ها می دهند.

سوئیچ های Managed از پروتکل هایی مانند پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) برای نظارت بر عملکرد شبکه اترنت تمام دستگاه های متصل به شبکه LAN استفاده می کند. همچنین از SNMP برای تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی دستگاه ها در شبکه از طریق یک رابط گرافیکی ساده بهره می برد. علاوه بر این ویژگی ها، SNMP  امکان مدیریت از راه دور دستگاه ها و شبکه متصل را بدون نیاز به مداخله فیزیکی روی سوئیچ فراهم می کند.

سوئیچ Managed و Unmanaged
ویژگی ‌های امنیتی

سوئیچ ‌های غیرمدیریتی دارای ویژگی‌ های امنیتی اولیه مانند lockable port cover (کاور قفل شونده پورت) هستند که امنیت پایه را تضمین کرده و به جلوگیری از هر نوع دستبرد و دستکاری مستقیم در دستگاه کمک می ‌کند. سوئیچ های شبکه مدیریتی ویژگی های پیشرفته امنیتی ای دارند که به شناسایی تهدیدهای فعال، کنترل و خاموش کردن به موقع آنها کمک می کند. همچنین از اطلاعات محافظت می کند.

قیمت سوئیچ Managed و Unmanaged

سوئیچ های شبکه مدیریت نشده دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند، در حالی که سوئیچ های مدیریت شده به دلیل ویژگی های پیشرفته، محدوده قیمت بالاتری دارند. برای دریافت لیست قیمت سوئیچ شبکه با ما تماس بگیرید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۵ مزیت سوییچ poe نسبت به سوئیچ شبکه معمولی مراجعه کنید.

 

خرید سوئیچ سیسکو C9200L-24P-4X-E

سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی برای چه کسب و کارهایی مناسب اند؟

با توجه به مطالب بالا، اهمیت انتخاب سوئیچ شبکه مناسب که الزامات کسب و کار شما را در زمینه اتصالات شبکه ای پایدار برآورده می کند، متوجه شده اید. در ادامه نکات زیر به شما کمک می کند تا تصمیم درستی در هنگام انتخاب و خرید سوئیچ شبکه مناسب سازمانتان بگیرید:

مطالب مرتبط  معرفی 6 راهکار افزایش امنیت سوئیچ شبکه سیسکو
گسترش پذیری  

آیا احتمال میرود که کسب و کار و شبکه شما در آینده رشد کنند؟ اگر پاسخ تان به این سوال بله است، شما به چند سوئیچ شبکه مدیریتی نیاز دارید که به صورت دستی قابل تنظیم باشند و امکان گسترش پذیری داشته باشند.

عملکرد و سرعت

اگر یک کسب و کار نوپا دارید و می خواهید مخارج اولیه تان را به حداقل برسانید، سوئیچ مدیریت نشده گزینه بهتری برای شماست. اما اگر به طور منظم مجبور به انتقال حجم زیادی از اطلاعات هستید، سوئیچ های مدیریت شده را انتخاب کنید.

امنیت

اگر امنیت اطلاعات در هنگام انتقال در شبکه برای شما مهم است و میخواهید از هرگونه دستبرد و دستکاری اطلاعاتتان پیشگیری کنید، سوئیچ های مدیریت شده بهترین گزینه برای شما هستند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بررسی تفاوت های سن سوئیچ و سوئیچ LAN مراجعه کنید.

خرید سوئیچ سیسکو C9200L-48P-4X-E

سوئیچ Managed و Unmanaged

سوئیچ شبکه مدیریتی بهتر است یا سوئیچ شبکه غیرمدیریتی؟

اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند تا مزایای کلیدی سوئیچ Managed  و Unmanaged را درک کنید تا انتخاب بهتری در هنگام خرید سوئیچ شبکه داشته باشید. اگر اکنون قصد خرید سوئیچ Managed  و Unmanaged را دارید، با متخصصان ما تماس بگیرید.

جهت مشاهده انواع سوئیچ های شبکه و خرید کلیک کنید.

سوالات رایج درباره سوئیچ Managed و Unmanaged

1) سوئیچ Unmanaged (مدیریت نشده) چیست؟

سوئیچ های غیرمدیریتی Network Device هایی هستند که نیازی به پیکربندی دستی ندارند و به صورت از پیش آماده قابل استفاده هستند.

۲) سوئیچ Managed (مدیریت شده) چیست؟

سوئیچ های مدیریت شده Network Device هایی هستند که گزینه های پیکربندی و کنترل پیشرفته ای را برای مدیریت و بهینه سازی شبکه ارائه می دهند.

مطالب مرتبط  12 مدل از انواع سوئیچ شبکه که باید بشناسید!
۳) آیا می توان دو سوئیچ غیرمدیریتی را به هم متصل کرد؟

بله، شما می توانید دو سوئیچ مدیریت نشده را برای گسترش شبکه به یکدیگر متصل کنید.

۴) تفاوت بین سوئیچ Managed و Unmanaged چیست؟

سوئیچ‌ های مدیریتی گزینه‌ های پیکربندی تنظیمات و ویژگی ‌های پیشرفته را ارائه می ‌دهند، در حالی که سوئیچ‌ های غیرمدیریتی بدون سفارشی ‌سازی، به‌ صورت plug-and-play هستند.

۵) چند سوئیچ مدیریت نشده می تواند در یک شبکه باشد؟

بسته به طراحی و نیازهای شبکه، ممکن است چندین سوئیچ غیرمدیریتی در یک شبکه وجود داشته باشد.

۶) آیا سوئیچ های غیرمدیریتی دارای آدرس MAC هستند؟

بله، سوئیچ های مدیریت نشده دارای آدرس MAC برای ارتباط در داخل شبکه محلی هستند.

۷) سوئیچ های غیرمدیریتی چگونه کار می کنند؟

سوئیچ های مدیریت نشده به طور خودکار اطلاعات را بین دستگاه های متصل بدون نیاز به دخالت یا راه اندازی کاربر منتقل می کند.

مزایای خرید سوئیچ شبکه برای کسب و کارها چیست؟

رفرنس ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789