نحوه رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندرویدی

اگر تا به حال با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی خود روبه‌رو شده اید باید بدانید که شما تنها کاربری نیستید که این مشکل را تجربه کرده اید. در صورتی که کاملا با سیستم عامل اندروید نیز آشنا باشید باز هم این امکان وجود دارد که گوشی شما دچار مشکلاتی شود که نحوه رفع آن ها را ندانید.

در این مطلب دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندرویدی و نحوه روشن کردن دوباره آن ها را بررسی می کنیم.

اتمام شارژ باتری

شاید در نگاه اول این دلیل مضحک به نظر برسد ولی این امکان وجود دارد که شارژ گوشی شما تمام شده باشد. بعضی مواقع افراد برای مدت زمان طولانی با گوشی خود به مشاهده ویدیو می پردازند و به شارژ آن توجهی نمی کنند که این امر باعث خاموشی ناگهانی گوشی می شود.

در این هنگام بهتر است که گوشی خود را به شارژر متصل کنید. لازم به ذکر است؛ برخی از گوشی های اندرویدی قبل از روشن شدن باید چند دقیقه در شارژ باقی بمانند.

عدم کارایی نمایشگر

این احتمال وجود دارد که گوشی شما روشن باشد ولی نمایشگر آن کار نکند. اولین اقدام این است که دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود. پس از خاموشی گوشی دوباره آن را روشن کنید. در صورتی که هنگام فشار دکمه پاور لرزش یا صدایی را احساس کنید به معنای آن است که نمایشگر گوشی شما کار نمی کند.

در این مواقع گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و از آن فایل پشتیبان تهیه کنید. برای رفع مشکل خرابی نمایشگر باید دستگاه خود را به نمایندگی تحویل دهید تا نیروهای متخصص صفحه نمایش آن را تعویض کنند.

مطالب مرتبط  چگونه با کاهش مصرف رم گوگل کروم سرعت سیستم را افزایش دهیم؟

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه از گوشی های اندرویدی Screenshot بگیریم مراجعه کنید.

ضربه و نفوذ آب

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندروید سقوط آن ها از ارتفاع است. در صورتی که اخیرا گوشی شما زمین افتاده و یا در برابر رطوبت قرار گرفته است، این احتمال وجود دارد که برای گوشی شما مشکلاتی ایجاد شود.

گوشی خیس را نباید روشن کرد چرا که شاید این عمل باعث سوختن قطعات داخلی آن شود. در ابتدا گوشی خود را کاملاخشک کنید. در صورتی که گوشی شما از ارتفاع سقوط کرده باشد و روشن نمی شود آن را به نمایندگی تحویل دهید. ضربه های سنگین به گوشی باعث می شود که قطعات داخلی آن با مشکل مواجه شوند و یا نمایشگر آن آسیب ببیند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۵ راه ساده برای حذف روت گوشی اندرویدی مراجعه کنید.

وجود مشکل نرم افزاری

خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندرویدی می تواند مربوط به مشکلات نرم افزاری باشد. اگر قبل از خاموش شدن ناگهانی گوشی با مشکلاتی همانند ریستارت شدن مداوم مواجه شده باشید، احتمالا مشکل دستگاه شما نرم افزاری باشد.

در ابتدا اطلاعات گوشی خود را خالی کنید و سپس آن را فلش کنید. می توانید قبل از فلش گوشی آن را یکبار به تنظیمات کارخانه برگردانید. شاید این کار مشکل گوشی شما را رفع کند.

خرابی باتری دستگاه

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندرویدی خرابی باتری است. اگر باتری دستگاه باد کرده باشد و یا دچار نشتی شود، دستگاه شما ناگهان خاموش خواهد شد.

مطالب مرتبط  چگونه بدون نیاز به آنتی ویروس پولی کامپیوترمان را ایمن کنیم؟

در صورتی که پنل پشتی قابل جداسازی باشد می توانید باتری را مورد بررسی قرار دهید تا در صورتی که خراب شده باشد آن را با یک نمونه سالم تعویض کنید.

وجود مشکل در شارژر و یا کابل آن

برخی مواقع گوشی بدون مشکل خاصی روشن نمی شود و هنگامی که آن را به شارژ وصل می کنید نیز واکنشی از خود نشان نمی دهد. علت این امر می تواند مربوط به خرابی کابل و یا شارژر باشد. گوشی خود را به شارژر دیگری متصل کنید و یا کابل دیگری را مورد استفاده قرار دهید .

بوت لوپ

یکی دیگر از مشکلات رایج در گوشی های اندرویدی، بوت لوپ است. اگر دستگاه شما روشن می شود ولی بر روی لوگوی شرکت سازنده باقی می ماند، دچار مشکل بوت لوپ شده است. در گذشته شاهد ایجاد این مشکل در ال جی G4 بوده ایم. اگر به تازگی دستگاه خود را بروزرسانی کرده اید می توانید وارد بخش ریکاوری دستگاه خود شوید و گوشی را ریست فکتوری کنید.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

021-88916789