6 نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

۶ نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

اگر از دیتا کارتریج برای ذخیره سازی اطلاعات سازمان و کسب و کارتان استفاده می کنید حتما می دانید که وجود Tape Drive برای بهره بودن از دیتاکارتریج ها واجب است. تیپ درایوها برای قرارگیری data کارتریج در داخل آن ها و خواندن اطلاعات این نوار ذخیره ساز استفاده می شوند. نحوه استفاده و نگهداری از tape درایو جزو مسائل مهمی است که همواره باید مدنظر قرار دهید.

ما در این مطلب ۶ مورد مهم برای نگهداری از تیپ درایوها که لازم است بدانید را بررسی کرده ایم.

نگاهی کلی به نحوه نصب و نگهداری از Tape Drive

 تیپ درایو باید در تمیزترین محیط ممکن نصب شود. علاوه بر این، تیپ درایوها به نوارهای با کیفیت بالا همراه اطلاعات درجه بندی شده و تمیز کردن به طور منظم نیاز دارند. ذخیره سازی یا استفاده نادرست و دستکاری تیپ درایو ممکن است منجر به ابطال گارانتی خدمات پس از فروش برای شما توسط کمپانی فروشنده این دستگاه شود.

تیپ drive یک نوع دستگاه streaming و همواره در حال فعالیت است که عمدتاً برای موارد زیر استفاده می شود:

-ذخیره و بازیابی فایل های دیتای سیستم

-بایگانی سوابق مهم

-توزیع و پخش ارتقاء نرم افزارهای سیستم عامل

توجه: اطلاعات گفته شده در این مطلب، ویژگی ها و عملکردهای سخت افزاری را توضیح می دهد. در دسترس بودن این ویژگی ها و عملکردها به پشتیبانی سیستم عامل از آن ها بستگی دارد. برای کسب اطلاعات در مورد پشتیبانی از ویژگی ها و عملکردها، به قسمت اطلاعات سیستم عامل خود مراجعه کنید.

6 نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

۱)محیط Tape Drive و نحوه استفاده

Tape درایوها نیاز به نگهداری و شرایط محیطی خاصی دارند تا در طول زمان به خوبی کار کنند. کار با تیپ درایو در محیطی مناسب و تمیز نگه داشتن آن با شیوه صحیح، می تواند به شما کمک کند تا از بروز هرگونه مشکل برای این دستگاه جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط  راهنمای خرید تیپ لایبرری IBM

۲)مدیریت نحوه نگهداری از Tape

بیشتر تیپ ها در یک کارتریج محافظت شده و نفوذ ناپذیر عرضه می شوند تا نوار تمیز و سالم بماند. باز کردن کارتریج اجازه می دهد تا خاک و ذرات معلق در هوا وارد دستگاه شده و سپس به منبع آلودگی تبدیل شوند. کارتریج نباید توسط اپراتور باز شود. tape با کشش مناسب در داخل کارتریج نگه داشته می شود ولی اگر کارتریج رها شود یا آسیب ببیند، این کشش کاهش می یابد.

توجه: جا انداختن کارتریج آسیب دیده در درایو نوار می تواند باعث بارگیری نادرست و گیر کردن و از کار افتادن شود. این عمل باعث خراب شدن نوار می شود و در صورتی که کارتریج به درستی جدا نشود، آسیب فیزیکی به همراه خواهد داشت. هنگامی که کار ذخیره سازی تیپ ها به پایان رسید، باید آنها را در محفظه مخصوص قرار دهید. محل نگهداری آن ها نیز باید تمیز، خشک، در دمای معمولی اتاق و دور از هرگونه میدان مغناطیسی باشد.

۳)مسائل زیست محیطی

Tape Drive برای کار در یک محیط عاری از هرگونه آلودگی طراحی شده اند. این آلودگی ها می تواند ناشی از خاک، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا باشد. ذرات معلق در هوا سخت ترین مشکل هستند و برطرف کردن آن ها آسان نیست.

هنگامی که یک نوار در تیپ درایو قرار داده می شود، فاصله بین head ها و نوار برحسب میکرون اندازه گیری می شود. این ذرات در صورت تماس با هر دو می توانند به نوار یا head آسیب برسانند. در نتیجه شما باید یک محیط عملیاتی تمیز برای tape درایو و سیستم فراهم کنید.

مطالب مرتبط  بررسی انواع دستگاه ذخیره سازی جهت بکاپ گرفتن اطلاعات
6 نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

۴)تمیز کردن Tape Drive

مهم نیست که چقدر محیط تمیز است، گردو غبار می توانند روی Head هر تیپ درایو جمع شوند. هر بار که نوار شروع به حرکت می کند، مقداری از ذرات محیط روی سطح Head جمع می شود. با گذشت زمان، این ذرات جمع شده باعث ایجاد خطا در خواندن و نوشتن می شود. در نتیجه شما مسئول تمیز کردن Tape Drive مطابق با دستورالعمل مخصوص آن هستید تا مشکلات گفته شده برطرف شود.

تمیزکننده های کارتریج را می توان به تعداد محدود استفاده کرد. پس از اینکه تمیزکننده ها به حداکثر تعداد دفعات استفاده شد، منقضی می شود. زمانی که تمیزکننده کارتریج منقضی می شود، باید تعویض شود. هرگز از تمیزکننده های تاریخ مصرف گذشته دوباره استفاده نکنید. انجام این کار باعث می شود آلودگی ای که قبلاً برطرف شده دوباره وارد تیپ درایو شود.

بیشتر بخوانید: تیپ کارتریج، بهترین گزینه برای بایگانی کردن

۵)مشکلات سخت افزاری  SCSI

توجه: اگر نسخه auto-docking را بر روی سیستم خود نصب می کنید، این بخش برای شما اعمال نمی شود.

کابل های گذرگاه SCSI و terminator ها می توانند بر عملکرد Tape drive تأثیر بگذارند. از کابل ها و پایانه هایی استفاده کنید که به طور خاص برای دور نگه داشتن گذرگاه  SCSI از نویز (تا حد امکان) طراحی شده اند. کابل ها یا terminator های عمومی می توانند بر عملکرد گذرگاه SCSI تأثیر منفی بگذارند.

۶)به روز رسانی های Microcode

برای اطمینان از اینکه Tape Drive ها به بهترین نحو کار می کنند، ممکن است تامین کننده سیستم شما Microcode تغییر یافته را برای دستگاهتان منتشر کند. هنگامی که یک تغییر Microcode ایجاد می شود، تامین کننده سیستم شما این تغییر را از طریق سازمان خدمات خود یا با تحویل الکترونیکی در دسترس شما قرار می دهد. (Microcode نرم افزار کامپیوتری است که در حافظه غیرفرار روی tape device یا library hardware ذخیره شده و عملکرد سخت افزار شما را کنترل می کند.)

مطالب مرتبط  بررسی و خرید Tape Library کوانتوم سری Scalar
6 نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «۶ نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive»

  1. بازتاب: Tape library چیست؟ بررسی 7 ویژگی کلیدی Tape library - سخت افزار سازان رسام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789