فرمت هارد اکسترنال کیونپ

چگونه نوع فرمت هارد اکسترنال کیونپ را انتخاب کنیم؟

شما اغلب کیونپ را به عنوان یک پلتفرم ارائه ‌دهنده سیستم ذخیره‌ سازی متصل به شبکه (NAS) می ‌شناسید. در کنار آن، تجهیزات جانبی مختلفی نیز برای پاسخ به خدماتی که ارائه می ‌دهد، در دسترس هستند. هارد درایوهای اکسترنال QNAP در سراسر جهان شناخته شده‌ هستند و به طور متداول در سیستم‌ های ویندوز و مک استفاده می ‌شوند. در حین کار با این تجهیزات، ممکن است نیاز به فرمت هارد اکسترنال کیونپ داشته باشید.

اگرچه به نظر بی اهمیت می‌آید، اما تعیین نوع دیتایی که می ‌خواهید در هارد اکسترنال ذخیره کنید، بسیار مهم است. ما در این مطلب انواع دیتا و فرمت بندی آن ها را بررسی خواهیم کرد.

تعریف و بررسی انواع فرمت هارد کیونپ

در سیستم‌ های ویندوز و مک، از انواع مختلف فرمت ‌های سیستم فایل استفاده می ‌شود. اگرچه برخی از آنها به طور گسترده در بازار رایج هستند، ممکن است مجموعه متغیری از دیتا را برای مدیریت داشته باشید. برای این منظور، پیدا کردن بهترین فرمت هارد اکسترنال کیونپ ضروری است که با کمک دیتای ارائه شده در بخش مربوطه انجام خواهد شد.

برخی از رایج ‌ترین فرمت ‌های هارد اکسترنال مورد استفاده در QNAP به شرح زیر فهرست شده‌ اند. این لیست که یک نمای کلی از آنچه می ‌توانید برای هارد و اطلاعات موردنظرتان استفاده کنید، ارائه می ‌کند.

NTFS
سیستم فایل فناوری جدید (New Technology File System) به طور کلی به عنوان یک سیستم فایل برای ذخیره، سازماندهی و یافتن فایل ها در هارد دیسک های سیستم های ویندوز NT معرفی شد.

HFS+ (macOS Extend Journaled)
این فرمت مدت زمانی طولانی به عنوان یک سیستم فایل رسمی برای macOS شناخته می شد تا زمانی که APFS جایگزین آن شد، HFS+  به دلیل سیستم مدیریت فایل ارتقا یافته خود در سیستم های مک شناخته شده است.

مطالب مرتبط  راهنمای تخصصی مدیریت و کانفیگ استوریج کیونپ

FAT32
FAT32 با سازگاری نرم ‌افزاری متنوعی همراه است و به عنوان یک سیستم فایل پرکاربرد برای رویه های اصلی مانند پارتیشن بندی در سیستم های چند بوت تبدیل می کند.

EXT4
این فایل سیستم که به عنوان بهترین گزینه در Extended File System شناخته می شود، بهترین عملکرد را ارائه می دهد و تمام الزامات مدیریت فایل مدرن را پوشش می دهد.

با توجه به جزئیات ارائه شده، ظاهراً EXT4  بهترین فرمت هارد اکسترنال کیونپ است.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بررسی ۵ ویژگی امنیت کیونپ مراجعه کنید.

فرمت هارد اکسترنال کیونپ

راه ‌حل ها و روش های فرمت هارد اکسترنال های QNAP

ما بر روی دو رویکرد متفاوت که می ‌توان برای فرمت هارد اکسترنال کیونپ استفاده کرد، تمرکز خواهیم کرد. در ادامه این دو راه حل را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

روش اول : فرمت ‌بندی هارد اسکترنال QNAP در کامپیوتر

روش دوم : فرمت ‌بندی هارد اکسترنال QNAP در دستگاه QNAP NAS

اگرچه QNAP می ‌تواند در فرمت FAT32 بر روی مک کار کند، اما macOS فرمت بهتر EXT4 کیونپ پشتیبانی نمی ‌کند. بنابراین در این بخش فقط در مورد دو حالت راه‌ حل فرمت هارد اکسترنال کیونپ صحبت خواهیم کرد. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد این دو روش بیندازیم:

راه حل اول : فرمت‌بندی هارد اکسترنال کیونپ در کامپیوتر

به عنوان یک کاربر ویندوز، همیشه گزینه مناسبی برای فرمت کردن هارد اکسترنالتان در بازار پیدا خواهید کرد. ابزارهای داخلی ویندوز از تنظیم فرمت EXT4 برای هارد اکسترنال QNAP پشتیبانی نمی کنند. خوشبختانه، EaseUS Partition Master Free  یک جایگزین عالی برای فرمت این هاردهای کیونپ است که یک سیستم عملیاتی رایگان را ارائه می دهد.

مطالب مرتبط  بررسی پروتکل مدیریت شبکه dhcp سرور و کلاینت + DHCP برای سوئیچ

برای آشنایی با نحوه استفاده از EaseUS Partition Master جهت فرمت‌بندی هارد اکسترنال به فرمت مناسب، راهنمای زیر را مرحله به مرحله مطالعه کنید و انجام دهید.

۱)EaseUS Partition Master  را اجرا کنید، روی پارتیشنی که قصد فرمت کردن آن را دارید کلیک راست کرده و “Format” را انتخاب کنید.

۲) در پنجره جدید، لیبل Partition را وارد کنید، سیستم فایل FAT32/EXT2/EXT3/EXT4 را انتخاب کنید و cluster size را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید، سپس روی “OK” کلیک کنید.

۳) سپس یک پنجره هشدار را مشاهده خواهید کرد، برای ادامه روی “Yes” در آن کلیک کنید.

۴) روی دکمه “Execute 1 Task(s)” در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید تا تغییرات را بررسی کنید، سپس روی “Apply” کلیک کنید تا فرمت بندی پارتیشن به FAT32/EXT2/EXT3/EXT4 شروع شود.

EaseUS Partition Master Free یک مدیر پارتیشن دیسک خوب برای شکستن محدودیت های Disk Management و Diskpart Command برای فرمت EXT4 است. همچنین به وسیله آن می توانید NTFS را به EXT4 تبدیل کنید یا پارتیشن EXT4 ویندوز ۱۰ را ایجاد کنید.

راه حل دوم : فرمت هارد اکسترنال کیونپ در دستگاه QNAP NAS

سیستم ذخیره‌سازی متصل به شبکه کیونپ  (QNAP NAS)، به کاربران امکان فرمت هارد اکسترنالشان به فرمت مورد نظرشان را می دهد. اجرای این فرآیند بسیار ساده است و در فرمت‌های ext3/4 نیز پشتیبانی می ‌شود. برای اینکه بدانید چگونه می توان از آن برای اجرای این کار استفاده کرد، باید مراحل فرمت بندی هارد اکسترنال QNAP  را در زیر دنبال کنید:

۱) باید به بخش “Storage & Snapshots” تغییر مسیر دهید و به برگه “Storage” بروید. از میان گزینه هایی که در مقابل برگه ظاهر می شود، “External Storage” را انتخاب کنید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله انواع VM Backup در استوریج کیونپ مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  بررسی 5 ویژگی امنیت کیونپ برای محتوای ذخیره سازهای NAS
فرمت هارد اکسترنال کیونپ

۲) با انتخاب گزینه مربوطه و اجازه نمایش هارد اکسترنال بر روی پلتفرم، به تب “Actions” بروید و “Format” را از منوی کشویی انتخاب کنید.

۳) در حالی که پنجره پارتیشن باز می شود، باید فایل سیستم مورد نیاز خود را انتخاب کرده و پارامترهای مورد نیاز را تعریف کنید. برای اجرای فرمت بندی هارد اکسترنال در QNAP NAS روی “Format” کلیک کنید.

فرمت هارد اکسترنال کیونپ

جمع بندی مبحث آموزش فرمت بندی هارد اکسترنال کیونپ

ما در این مقاله تلاش کردیم به صورت شفاف و واضح، روش های فرمت بندی هارد اکسترنال های کیونپ و پیدا کردن بهترین گزینه در این زمینه را برای شما شرح دهیم.

از ویندوز گرفته تا مک و NAS QNAP، فرمت کردن هاردهای اکسترنال با استفاده از موارد معرفی شده در این مقاله، گزینه‌ های عالی برای کار می ‌باشند.

در ویندوز، می ‌توانید از نرم‌افزار EaseUS Partition Master برای تنظیم بهترین فرمت هارد اکسترنال کیونپ استفاده کنید. این نرم افزار محدودیت های Disk Management و Diskpart را می شکند و می ‌تواند امکانات زیادی برای مدیریت هارد دیسک شما فراهم کند.

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه نوع فرمت هارد اکسترنال کیونپ را انتخاب کنیم؟»

  1. بازتاب: بررسی 5 ویژگی امنیت کیونپ برای محتوای ذخیره سازهای NAS

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789